מה גורם לכאבי מפרקים וכיצד מטפלים?

EMS clubבריאות0 Comments

כאבי מפרקים

חלק ניכר מהאוכלוסייה סובלים מכאבי מפרקים. זוהי בעיה מוכרת וידועה והיא נובעת, ברוב המקרים, קודם כל מאופי העבודה של רובנו – ישיבה ממושכת מול מחשב או במשרד. במצב זה, בו אנו יושבים ללא תנועה מרובה במהלך חלק הארי של היום, הגוף שלנו נמצא בתנוחה אחת מקובעת במשך שעות רבות והדבר יכול לגרום לכאבי גב, כאבים בצוואר וכן כאבי מפרקים שונים. כאבי המפרקים מתעצמים בעת שימוש מרובה בעכבר או מקלדת, או כאשר אנו נמצאים בעבודה בה אנו עומדים על הרגליים ללא תזוזה מרובה במהלך היום. למרות שמצב זה הוא מצב שכיח המשפיע על חלק נכבד מהאוכלוסייה, הבשורה הטובה היא שבהתאם יש לא מעט אפשרויות טיפול.

משחות ותרופות

האפשרות הראשונה לטיפול בכאבי מפרקים היא מריחת משחה, לפי המלצת רופא, על המקום הכואב, מספר פעמים ביום או על פי הוראה אחרת של היצרן או הרוקח. ניתן בנוסף לקבל מרופא המשפחה או האורתופד מרשם לתרופות שונות כגון משככי כאבים או כדור אנטי דלקתי. במידה והכאבים חזקים מאוד והמטופל מתקשה לשאת אותו, ניתן גם לקבל זריקה, אשר מוזרקת ישירות אל המקום הכואב, ומורכבת למעשה מאותם חומרים, אך לרוב, היא משפיעה מהר יותר ויכולה להקל מאוד ברמת הכאב. 

פיזיותרפיה והידרותרפיה

רבים ממי שסובלים מכאבי מפרקים פונים לטיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה, אם באופן פרטי ואם דרך קופת החולים המסבסדת מספר מסוים של טיפולים. במסגרת הטיפול מתבצעים תרגילים ברמות קושי שונות כאשר המטרה היא לשמור על  טווח התנועה וגמישות המפרק  ובתוך כך, לסייע בהפחתת הכאב והדלקתיות. טיפולי הידרותרפיה, חשוב לציין, מתבצעים במים, בבריכה מחוממת ובדרך כלל, הדבר מאפשר לבצע את התרגילים הנדרשים ביתר קלות, בשל העדר המשקל ורבים מדווחים על חוויה טיפולית נעימה.

טיפולים אלטרנטיביים

אפשרות נוספת לטיפול בכאבי מפרקים היא טיפולים אלטרנטיביים כגון דיקור סיני, אשר מתגלה בשנים האחרונות כיעיל מאוד בטיפול במגוון של כאבים ובעיות רפואיות. לצדו ישנן אופציות רבות נוספות כגון שיטת אלכסנדר המלמדת תנועתיות נכונה, שיטת גרינברג המקלה על כאבים ועוד. לכל אחד מאלו ניתן גם לצרף טיפולי מסאג' אשר יכולים לסייע בהפחתת הכאב ומהווים גם חוויה נעימה למטופל.

לזוז, רבותיי, לזוז!

זה אולי יפתיע אתכם לשמוע אבל אחת הדרכים להימנע כמו גם לטפל בכאבי מפרקים היא לזוז. ראשית, במהלך יום העבודה, יש להקפיד לקום מהכיסא כל חצי שעה לערך ולהתמתח. כמו כן, במסגרת הפסקת הצהריים, כדאי לעשות הליכה קצרה, אפילו של כמה דקות. פעולות פשוטות אלו יכולות למנוע לא פעם את היווצרות הכאב או להפחית את עוצמתו ולהקל על האפקטיביות של הטיפולים השונים. שנית, פעילות גופנית מתאימה תורמת מאוד להפחתת כאבי מפרקים, למשל, פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז, שחייה וכיו"ב.  פעילות גופנית נוספת שיכולה לחולל פלאים היא אימון EMS, אימון כושר אישי המתבסס על גירוי חשמלי באמצעות אלקטרודות חשמליות הנמצאות בחליפת אימונים מיוחדת. אימון זה הוא גם מאד בטוח למפרקים וגם יעיל מחקרית בהפחתת כאבים.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

 

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *