מה לאכול לפני אימון?

Ems Clubכושר0 Comments

ארוחה

חשוב מאוד לאכול לפני כל אימון גופני. התזונה הנכונה תמלא את הגוף באנרגיה שתחזיק לכל אורך האימון ותעצים גם את הפוטנציאל לבנות שריר לאחריו. הדרך הטובה ביותר לספק לגוף אנרגיה היא על ידי פחמימות, שהגוף ממיר לאחר מכן לגליקוגן. יש חשיבות למועד האכילה – בשעות שלפני האימון כדאי לאכול פחמימות מורכבות, וככל שמתקרבים לאימון – פחמימות פשוטות, שמתפרקות מהר.

בננה

יש סיבה טובה לכך שקוראים לה "פצצת אנרגיה צהובה". בבננות יש כמות טובה של פחמימות, מגנזיום ואשלגן, שגם מעניקים לגוף אנרגיה טובה וגם תומכים בפעילות השרירים. אשלגן באופן ספציפי עשוי להתפוגג בזיעה, לכן כדאי לתחזק את הגוף מבעוד מועד עם מנה הגונה של אשלגן.

חלבון ביצה

חלבוני ביצה עשירים כמובן – בחלבון. חלבון נספג בגוף יחסית במהירות, גם אם לא כמו פחמימות פשוטות, וגם מספק אנרגיה זמינה. צריכת חלבון עוזרת לסינתזת חלבוני השריר ומקדמת את בניית השריר מספר שעות לאחר האימון. כמובן שבכל הקשור למקורות טובים לחלבון, גם טונה וחזה עוף מהווים אופציות מעולות.

שיבולת שועל

בשיבולת שועל יש פחמימות מורכבות, שהגוף מפרק באופן איטי יחסית לפחמימות פשוטות, ולכן הן מהוות מקור טוב לאנרגיה ארוכת טווח. שיבולת שועל פחות מתאימה לאכילה ממש לפני האימון, אלא לשלב של בין 2-4 שעות לפניו. מלבד שיבולת שועל, גם דגנים מלאים אחרים יכולים להתאים, כולל אורז מלא.

תמרים

פרי התמר מכיל גם פרוקטוז וגם גלוקוז, נמצא נמוך יחסית באינדקס הגליקמי, ומשמעות הדבר היא שהוא מקור מצוין לאנרגיה טובה ויציבה בכל אחד מהשלבים שלפני האימון. בנוסף, הוא מכיל מינרלים חשובים כגון מגנזיום, סידן ואשלגן, וגם כמות נאה של חל

בטטה

גם הבטטה מהווה מקור פחמימתי טוב ויציב לאנרגיה גופנית, בין היתר בשל תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים, ומכילה בנוסף גם קשת רחבה של מינרלים וויטמינים. שילוב בין בטטה לחלבון איכותי יהווה ארוחה נפלאה 2-3 שעות לפני האימון.

במסגרת האימונים ברשת EMS club, שנערכים בליווי מאמן כושר אישי, תזכו לקבל גם ייעוץ בדבר מה לאכול לפני ואחרי כל אימון. מוזמנים ליצור קשר *2338 על מנת להתחיל להתאמן בשיטת אימון מתקדמת וחדשנית.

למכון הכושר צוות של מאמני כושר בפתח תקווה ובערים נוספות ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *