מחקר: אימוני EMS לבני גיל הזהב

EMS clubEMS, בריאות, כושר0 Comments

אימון EMS

אין זה סוד כי חיים פעילים ושמירה על חוזק הגוף זו הדרך הטובה ביותר להלחם בזקנה ובהשפעותיה הבריאותיות, אך מגיע גיל בו אימוני הכושר אותם יכולנו לבצע בקלות בעבר הופכים להיות מורכבים יותר עבורנו, הסכנה לפציעות במהלך האימון הולכת וגוברת, והיכולות הפיזיות שלנו מתמעטות. ככל שאנו מתבגרים, אנו מוצאים את עצמנו במלכוד – מצד אחד, הפעילות הגופנית קשה עבורנו, ואנו מוצאים את עצמנו ללא כוח, יכולת או מוטיבציה לבצע אימון אינטנסיבי, ומצד שני – האימונים הללו הם בדיוק מה שיעזרו לנו לשמור על הכוח, להתחזק ולהלחם בפגעי הזקנה! אז מה ניתן לעשות?

אימון EMS לבני גיל הזהב

כבר סיפרנו לכם בעבר על היתרונות המדהימים שיש בשיטת אימון EMS לבני הגיל השלישי ועל כך שמדובר באימון שבאמת אין מי שלא יוכל לבצע, אבל עכשיו אנו מקבלים גם נתונים מחקריים שמגבים את המידע שלנו. המחקר המדובר נערך על ידי וולפגנג קמלר וסיימון וון סטנגל בין השנים 2010 ל-2012, באוניברסיטת פרידריך-אלכסנדר.

תיאור המחקר

במהלך המחקר, התמקדו החוקרים בהשפעות של אימון EMS לכל הגוף על פרמטרים של חוזק ומסת שריר אצל קהל מבוגר. 30 נשים, לאחר גיל הבלות, בגיל ממוצע של 65 (פלוס מינוס 5 שנים) השתתפו במחקר שארך כשנה שלמה וכלל אימון בעצימות גבוהה למשך 20 דקות בכל פעם, לתקופה של 14 שבועות.

במחקר ניכרו שינויים חיוביים מאד הכוללים:
הפחתה משמעותית בשומן הגוף
• עלייה בחוזק המשתתפות
• עלייה בעוצמת האימון אצל המשתתפות

לאחר המחקר שנערך על נשים לאחר גיל הבלות, החוקרים החליטו לערוך מחקר דומה על גברים, בכדי לבחון פרמטרים נוספים. במחקר הנוסף נבחרו 28 גברים, בין הגילאים 65 ל-75, שאינם אתלטים מקצועיים ולא נוהגים להתאמן כלל. במחקר נבחנו היכולות הפיזיות שלהם והשינויים שהתרחשו בהרכב הגוף לפני ואחרי אימוני EMS. גם הגברים התאמנו במשך 14 שבועות וגם כאן ניכרו תוצאות חיוביות הכוללות:
• עלייה ניכרת במסת שריר
• הפחתה משמעותית בשומן הגוף
• הפחתה בהיקף המותניים
• עלייה בחוזק
• עלייה בעוצמה האימון
• עלייה ביכולות האירוביות

תוצאות המחקר

תוצאות המחקר מראות באופן חד משמעי את היעילות של אימון EMS אצל בני הגיל השלישי, מתאמנים בגילאי 60 ומעלה. האימון מציע שיטת אימון יעילה, בה ניתן להתאמן ללא סכנה מפציעה או פגיעה, עמה ניתן להתעלות על מכשולי הגוף שמציג הגיל המבוגר ולהשיג תוצאות משמעותיות. אימון זה הוכח כיעיל לשני המינים, כאשר שתי הקבוצות, הן של הגברים והן של הנשים, הראו שיפור בהרכב הגוף (שומן בגוף, מסת שריר, היקף המותניים) ואף ביכולות הפיזיות (חוזק, כוח ויכולת אירובית).

לסיכום

תוצאות המחקר מוכיחות כי ניתן לבחור אימון EMS ברוב קבוצות הגיל הקיימות, ושהוא יכול לשפר את הרכב הגוף ואת היכולות הפיזיות. בסיכום הממצאים אמרו החוקרים: "למיטב ידיעתנו, אנו לא מודעים לשום מחקר על אימון קונבנציונלי כלשהו שמראה שינוים חיוביים כאלה בשומן הגוף, מסת שריר וחוזק. התוצאות יוצאות מן הכלל, במיוחד כשמסתכלים על פרק הזמן הקצר בו נערך המחקר."

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

לרשת EMS club יש צוות של מאמני כושר אישיים בבאר שבע, וברחבי הארץ שיבנו תוכנית המותאמת לכם.

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *