נתפס לכם הצוואר? 5 תרגילים שישחררו את הצוואר

Ems Clubבריאות0 Comments

כאבי צאוור

מוערך כי מעל 80% מהאוכלוסייה הבוגרת – כמו גם חלק נכבד מאוכלוסיית הילדים ובני הנוער, סובלים לעיתים מצוואר תפוס. מדובר בתופעה שכיחה, שהיא לא נעימה, כואבת, המגבילה את התנועה ופוגעת באיכות החיים.

"צוואר תפוס" או כאבי צוואר, נגרמים בדרך כלל בשל מתיחת שרירי הצוואר; ולעיתים נדירות בשל פגיעה במפרקים אשר בין חוליות החלק העליון של עמוד השדרה. במקרים הנפוצים של "צוואר תפוס" בשל עומס על שרירי הצוואר, שחרור של השריר בצורה נכונה הוא חשוב, ולשם כך יש לבצע אך ורק פעולות בטוחות שיסייעו להשבת התפקוד המלא של השריר, להפגת הכאב והשבת הגמישות.

חמישה תרגילים שיכולים לשחרר את הצוואר

כל פעולה של הזזת הצוואר בשעה שהוא תפוס, עלולה באופן טבעי לכאוב ולכן מוטב לבצע את התרגילים המיועדים למתיחתו, באופן איטי ובזהירות המרבית.

  1. עיסוי – גם אם אינכם יודעים כיצד לבצע עיסוי בצורה מקצועית, מריחת שמן עיסוי (שמן בסיס) כלשהוא, אפילו שמן זית או שמן קוקוס – תעזור ליצירת מגע עמוק יותר ותגביר את האפקט. במידת האפשר בקשו מחבר לבצע את העיסוי עבורכם, אך הנחו אותו לגבי ויסות המגע בהתאם לתחושות האישיות שלכם.
  2. מתיחות של צדדי הצוואר – ניתן לשבת בישיבה זקופה ולבצע מתיחת צוואר לצדדים, באמצעות הנחת כף יד אחת בכל פעם, לכל צד של הפנים ו"משיכתם" לכיוון הנגדי. ביצוע הפעולה באיטיות רבה תמנע כאבים מיותרים.
  3. מתיחת העורף בשתי דרכים – תוכלו לבצע מתיחה של אזור העורף, בכך ש"תהנהנו" לאט-לאט, משמע תניעו את הפנים למטה ולמעלה. בנוסף, ניתן לבצע פעולה בעלת השפעה דומה בהנחת שתי הידיים על החלק האחורי של הראש, לכופף אותו בעזרתן ובכך למתוח את העורף.
  4. הנעת הצוואר לצדדים – לרוב כאשר הצוואר נתפס, טווח הפעולה של ההנעה שלו ימינה ושמאלה – נפגע. נסו לבצע את התרגיל בכל זאת, ולהגדיל את טווחי התנועה בכל פעם.
  5. תרגילי יוגה לשחרור הצוואר – תרגילי יוגה יכולים להתאים לכם מאוד כיוון שהם מייצרים מינימום של מאמץ על האזור התפוס, וזה חשוב מאוד על מנת לסייע בשחרורו. בצעו אך ורק תרגילים שאתם מכירים היטב ושימו לב אם הגוף מאותת לכם להפסיק.

בנוסף לתרגילים כדאי לשקול גם שחרור של שריר הצוואר באמצעות הנחת קומפרסים חמים על המקום, כלומר מגבות שהוספגו במים חמימים עשויות להזרים יותר דם לאזור. הן יכולות לספק הקלה מסוימת.

איך אפשר לעשות ספורט גם כשהשרירים תפוסים?

אם השרירים שלכם תפוסים או שחוויתם פציעת ספורט, בוודאי אינכם מעוניינים להזיק לגופכם באמצעות מאמץ מיותר, אך עם זאת אתם לא רוצים לוותר על הפעילות הגופנית שלכם. מומלץ להתנסות באימון כושר ב EMS CLUB – מדובר באימון ייעודי בטכנולוגיה חדשנית שיקל על הכאבים, שיגרה את השרירים בצורה בטוחה, ויגרום להפעלתם ללא יצירת עומס תוך שמירה על הכושר. ברשת מועדוני EMS Club  תמצאו סביבה מקצועית ובטוחה ואימון אפקטיבי במיוחד – ללא עומס על שרירי הצוואר. נשמח לארח אתכם לאימון היכרות עם צוות מאמני הכושר שלנו! לרשת צוות מאמני כושר אישיים בתל אביב וברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *