עוגה ללא גלוטן – מתכון מהיר להכנה

EMS clubתזונה0 Comments

עוגה ללא גלוטן

בתקופה האחרונה יותר ויותר אנשים בוחרים בדיאטה נטולת גלוטן. הטרנד התזונתי הפך לפופולרי במיוחד, ובימים אלו אנו שומעים על אנשים רבים הבוחרים להימנע ממאכלים המכילים גלוטן. בהתחלה, הדיאטה או השינוי הזה באורח החיים היה מורכב ממתכונים בסיסיים בלבד, ללא הרבה שפע בחומרי גלם מאפשרים, אך בשנים האחרונות, בעקבות העלייה במספר האנשים שבוחרים באורח החיים הזה (שאליו ניתן להכניס גם את תזונת הפליאו הפופולרית, למשל) עולה הביקוש למוצרים שונים כמו עוגה ללא גלוטן ולחמים מיוחדים. אם כך, הגלוטן, שמככב בכותרותיהם של עיתוני לייפסטייל, בלוגי תזונה ומאמרים שונים – זוכה ליותר חשיפה מאי פעם. ולמרות זאת, רבים מאתנו עדיין לא מבינים בדיוק על מה המהומה. על מנת להבין אם תזונה ללא גלוטן מתאימה לכם, כדאי ללמוד עוד על הגלוטן, השפעתו על הגוף ועל היתרונות שבהימנעות ממנו.

מהו גלוטן?

כשחושבים על גלוטן מיד עולות לראש תמונות של פחמימות מסוגים שונים, כמו לחם ופסטה, אך למעשה הגלוטן הוא דווקא חלבון. כצפוי, הוא חלבון שמצוי בדגנים שונים, בהם חיטה ושעורה, ואינו מסיס במים. תכונה זו, מאפשרת לו לחבר בין הרכיבים השונים של הקמח ולהפוך אותם לבצק. לכן, לא מפתיע ששמו של הגלוטן בעברית הוא דבקן. הגלוטן אינו משפיע לרעה על מרבית האנשים, אך הוא עלול לפגוע במצבם הבריאותי של החולים בצליאק, שכן חשיפה אליו גורמת לחולים לפתח דלקת במעי ואף לנזק למבנהו. אוכלוסייה נוספת אשר חשיפה לגלוטן גורמת לה לתופעת לוואי הינה הרגישים לגלוטן, אשר עלולים לסבול מתחושת נפיחות בבטן, גזים, כאבים ופריחות.

כיצד תזונה ללא גלוטן משפיעה על הגוף?

עבור החולים בצליאק, או הסובלים מרגישות לגלוטן, התנזרות מגלוטן מביאה לשיפור בהרגשה הגופנית ולהפחתת התסמינים השליליים הנגרמים כתוצאה מחשיפה אליו. לכן, אם יש לכם חשד שאתם סובלים מרגישות מומלץ לבדוק זאת, שכן הימנעות מגלוטן יכולה להביא לשיפור באיכות החיים. יחד עם זאת, אנשים רבים בוחרים להימנע מגלוטן גם אם אינם סובלים מרגישויות אליו. לרוב, מדובר בדרך נוחה להפחית בכמות הפחמימות, אשר מביאה פעמים רבות לירידה במשקל. חשוב להבין שהיעדר הגלוטן אינו זה שמביא להרזיה, אלא ההימנעות ממזונות משמינים ועתירי קלוריות. לכן, אין יתרון לדיאטה נטולת גלוטן על פני דיאטה אחרת המורכבת מתפריט מאוזן..

מתכון לעוגה ללא גלוטן

החלטתם להתנסות בתזונה ללא גלוטן? כדי להקל על הכניסה לאורח החיים החדש, תוכלו להתחיל דווקא מפינוק מתוק ונטול גלוטן: עוגת שוקולד וקוקוס קלה ומהירה להכנה.
לבסיס קוקוס: 3 חלבונים, 3\4 כוס סוכר, 3 כוסות קוקוס.
למלית שוקולד: כוס ממרח שוקולד-אגוזים, כוס שמנת מתוקה, 3 חלמונים.
הכנת בסיס הקוקוס: מערבבים בקערה חלבונים עם סוכר. מוסיפים קוקוס וממשיכים לערבב היטב. משמנים את התבנית ומהדקים את התערובת לתחתית ולדפנות (באמצעות הידיים).
הכנת המלית: מחממים את התנור ל-180 מעלות. מרככים במיקרוגל את ממרח השוקולד (מחממים כל פעם עד 10 שניות ברצף, על מנת שהממרח לא יישרף). מוסיפים לממרח השוקולד שמנת מתוקה וחלמונים, וטורפים עד לאיחוד.
מוזגים את המלית מעל בסיס הקוקוס ואופים 25-20 דקות, עד להתייצבות (המלית תהיה מעט רוטטת). מצננים ושומרים במקרר. טובלים סכין במים רותחים, פורסים ומגישים. בתאבון!

חיים ללא גלוטן? לא מספיק!

חשוב לזכור כי כמו כל דיאטה, תזונה ללא גלוטן למטרות הורדה במשקל לא תהיה יעילה ללא שילוב של פעילות גופנית, הנחוצה על מנת להגיע לתוצאות. אם אתם מתנסים בתזונה ללא גלוטן ורואים שאתם מתעכבים בירידה ולא מצליחים להתחטב, מומלץ לשלב פעילות גופנית אל תוך אורח החיים, כדי להאיץ את מערכת העיכול ולראות תוצאות במהרה. אימון כושר אישי אחד שתוכלו לנסות הוא אימון EMS, שמצריך רק 20 דקות בשבוע כדי לראות תוצאות כבר מהאימונים הראשונים!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *