פריצת דיסק ובלט דיסק – איך חיים עם זה

Ems Clubבריאות0 Comments

כאבי גב

כאבי גב הם בעיה נפוצה באוכלוסייה המערבית – מוערך כי מעל 85% מהאוכלוסייה סבלה או תסבול במהלך חייה מכאבי גב. פריצת דיסק ובלט דיסק, שניהם מתארים פתולוגיה לאורך חוליות עמוד השדרה המלווה לא אחת בכאבים קשים ובהגבלות בתנועה והשפעה על איכות החיים – הם מהגורמים השכיחים לכאבי גב באוכלוסייה. האם כאבי הגב הם באמת בלתי פתירים? הוכח מחקרית, שאימון גופני בשיטת EMS, מסייע בהתמודדות עם כאבי גב.

מה הם פריצת דיסק ובלט דיסק?

בלט דיסק הוא לחץ הנוצר בעמוד השדרה מתוך הדיסק הבין חולייתי, העשוי סחוס, על ידי הגרעין הג'לטיני המצוי במרכזו. בבלט דיסק הסחוס עצמו בולט ממבנה עמוד השדרה כתוצאה מלחץ המופעל עליו מבפנים. פריצת דיסק היא מצב בו הדיסק עצמו נפרץ והחומר הג'לטיני השתחרר מתוכו. המיקומים השכיחים ביותר לפריצת דיסק הם בין החוליות התחתונות של עמוד השדרה (בין 5L ל – 1S) וכאשר נוצר גם לחץ על העצב העובר בקרבת מקום – נגרמים כאבי גב קשים לסובלים מבלט דיסק או מפריצת דיסק. בנוסף, עלולה להתפתח דלקת מקומית באזור הבלט או הפריצה.

מה עושים במקרה של כאבי גב?

במקרה של בלט דיסק או פריצת דיסק, אין סיבה לשכב במיטה ולחכות שהכאב יעבור – למעשה, ההיפך הוא הנכון. תנועתיות מדודה שאינה יוצרת עומס על השרירים, תסייע לעמוד השדרה לשמור על גמישותו ולשוב למצב בריא (רקמת הסחוס של הדיסק, יש לומר, לא "תבריא", מפני שסחוס הוא רקמה שאינה מתחדשת, אולם הכאב בהחלט יפחת ואף יפסיק).

מומלץ בחום לאמץ דיאטה שתסייע בהחלמה. אם יש לכם אחוזי שומן גבוהים, אם אתם סובלים מעודף משקל או אם הרגלי האכילה שלכם אינם בריאים ואינם מספקים לגוף את אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק – שפרו את התזונה שלכם.

על פעילות גופנית ועל כאבי גב

כאבי גב בכלל, ובפרט כאבי גב הנגרמים מבלט דיסק או מפריצת דיסק, מגיבים היטב לאימוני כושר המותאמים ליכולות ולמגבלות. חיזוק השרירי הטבעתיים, קרי שרירי הבטן והגב מסייעים לחיזוק ותמיכת מבנה השלד ובכך מסייעים לאנשים הסובלים מכאבים באזורים רגישים אלו.

מומלץ לבחור באימון כושר אישי, בתחומי אימון רבי השפעה שאינם יוצרים עומסים על המפרקים או על העצמות והסחוסים, בפרט אלה של עמוד השדרה.

אימון כושר אישי בשיטת EMS – הצלחה מסחררת

מחקרים רבים כבר קבעו כי אימון EMS בליווי מאמן כושר אישי, משפיעים על הפחתה ולעיתים אף על העלמה של כאבי גב, גם במקרים של כאבי גב על רקע בלט דיסק או פריצת דיסק. בשל העובדה שהאימונים המבוצעים ברשת EMS club אינם מפעילים לחץ על המפרקים ועוצמת הפולסים מותאמת לאזורי שרירי הגב, כבר לאחר האימון מורגשת הקלה משמעותית. האימונים ברשת  EMS CLUB, בליווי מאמן כושר אישי, מאפשרים אימון אינטנסיבי לאורך 20 דקות בלבד – ומבלי ליצור עומסים על המפרקים. כך, מובטחת יעילות מרבית – מבלי לגרום לנזקים מבניים, לשרירים תפוסים או לנזק ארוך טווח.

רשת EMS CLUB מציעה אימון כושר אישי בליווי מאמן כושר שיתאים את האימון בדיוק לצרכים וליכולות שלכם. התקשרו עוד היום, ובואו לראות כיצד אימון EMS משפיע לטובה על כאבי הגב שלכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *