צריכת חלבונים אחרי אימון – הדרך הבטוחה לבנות שרירים

EMS clubכושר, תזונה0 Comments

אכילת חלבונים לאחר אימון

אתם אחרי אימון ארוך ומפרך, אתם מזיעים, אתם עייפים, אתם רק מחכים למקלחת טובה, אבל מה עם הארוחה? מה עם צריכת חלבונים אחרי אימון בדיוק כמו שלימדו אתכם? אל תטעו, בניית שריר היא לא תהליך פשוט, ואם אתם רוצים לבצע אותה בצורה הנכונה, אתם חייבים ללכת לפי הכללים, וכן, זה אומר שלפעמים צריך לאכול כמה ביצים וחבילת טונה גם אם לא ממש רעבים. הגוף שלכם זקוק לזה! יש שיאמרו שמשטר האכילה של בניית מסת שריר יכול לעיתים להיות אפילו יותר קשה מהאימון עצמו, אבל אין ספק שהתוצאות שנשקפות במראה אחרי כמה חודשים – בהחלט שוות את זה!

לא על המשקולות לבדן יחיה האדם

ראשית נתחיל בלעשות קצת סדר. בתהליך של בניית שריר ופיתוח הגוף, האימון והתזונה הולכים ביחד. זה אומר שלמרות מה שאתם אולי נוטים לחשוב, האימון הוא לא החלק החשוב והתזונה משנית. וגם לא להפך. שני המרכיבים הללו חייבים לעבוד יחד, בשיתוף פעולה מלא, כדי להבטיח תוצאות מספקות. ההשלכות של לפספס אימון אחד בתוך השגרה תהיינה זהות להשלכות של פספוס ארוחה ותפגומנה בתהליך באותה מידה. החלק המעודד כאן הוא שבדיוק כפי שתקבעו לעצמכם את האימון שאתם הכי אוהבים ומדבר אליכם, כך תוכלו לקבוע לעצמכם את התפריט שמתאים לכם, כל עוד הוא נשען על העקרונות הנכונים המשלבים חלבונים, פחמימות והרבה נוזלים!

אז למה בעצם אנחנו צריכים חלבונים?

לאחר אימון מתרחשים בגוף שלל תהליכים אנאבוליים שהם למעשה תהליכים של בנייה. הגוף מחפש את אבני הבניין החשובות לו כדי להבנות מחדש כמו חומצות אמינו, לדוגמא. החומצות הללו יכולות לבנות רקמות (או לתקן רקמות שנפגעו) ולספק אנזימים שונים לגוף המאפשרים לו לעמוד במאמץ. ללא חומצת האמינו, לא יוכלו השרירים בגוף להסתגל למאמץ שמתרחש באימון, ולא תוכלו להמשיך ולהעלות את דרגת הקושי של האימונים שלכם. האדם אינו יכול לאכול כמות גדולה של חלבונים בפעם אחת ואז לאגור חומצות אמינו לאורך כל היום, לכן חשוב מאד לצרוך חלבונים כל כמה שעות כדי לרענן את מלאי החומצות ולהמשיך את תהליך הבנייה לאורך כל היום, גם 24 שעות לאחר אימון. הסיבה שביצים הן חלבון כל כך פופולרי אצל מתאמנים היא בגלל שחלבון הביצה מכיל חלבונים שמתפרקים לאט יותר מחלבונים רגילים ולכן יכולים לשחרר חומצות אמינו באופן הדרגתי אל הגוף לאורך זמן.

הטעויות הנפוצות של מתאמנים

אנשים רבים חושבים כי החלבון מספיק לגוף ועוברים לחיות על ביצים או אבקות חלבון מהן מייצרים שייקים שמשביעים אותם לכמה שעות טובות, אבל האמת היא שבלי פחמימה – החלבון לא שווה כלום. זוכרים את חומצות האמינו עליהן דיברנו? אז נכון שהחלבון מייצר אותן, אבל הפחמימות הן מה שיעבירו אותן לאורך הגוף אל השריר. אם כך, חלבון בלי פחמימה שווה ערך למכונית בלי דלק. טעות נוספת היא שאנשים חושבים כי ככל שיצרכו יותר חלבון, ככה יבנו יותר שריר, אבל בפועל, גוף האדם לא יכול להתמודד עם יותר מ-2.2 גרם חלבון לכל קילוגרם בגוף ביום אחד. לאחר הכמות הזו, הגוף הופך את החלבון לשומן ואז בזבזנו את כל העבודה הטובה שעשינו. התייעצות על כמות החלבון שהכי מתאימה לכם, לפי משטר האימונים שלכם, תוכלו לקיים עם דיאטנית או תזונאית של קופת החולים, בקלות וביעילות.

ומה לגבי האימון עצמו?

צריכת חלבונים היא חיונית לכל מתאמן, גם אנשים שרק מבצעים הליכות מהירות בשכונה, אנשים המתאמנים ביוגה או אירובי, וכמובן לאלו הבוחרים באימונים עצימים כמו אימון EMS, שמחליף 4 שעות בחדר הכושר ב-20 דקות בלבד! למרות שהוא אורך רק 20 דקות, אחת לשבוע, האימון הזה מפעיל את הגוף ביעילות והגוף יבקש את החלבון לו הוא זקוק לאורך כל השבוע, עד לאימון הבא!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *