מה שמתחשק לי זה לישון – 4 טיפים פשוטים לשינה טובה יותר

EMS clubבריאות0 Comments

ems club - שינה טובה

ישנם לא מעט שירים, כמו זה שבכותרת, שמדברים על הפעולה הנפלאה הזו הנקראת שינה, ואין זה פלא שזה נושא שמעסיק את רובנו. ראשית כי הוא פשוט באמת תופס לנו המון זמן (שליש מחיינו אנו מעבירים בשינה, הידעתם?) וגם כי לאט לאט אנו מבינים כמה שינה היא חיונית עבורנו, ואיזה מחיר נגבה מהגוף שלנו (וגם מהראש) אם אנחנו לא ישנים כמו שצריך.

לחוצים לפני מבחן חשוב? יש לכם ראיון עבודה שאתם לא רוצים לפספס? אתן מתחתנות מחר ולא יכולות להפסיק לדאוג שאתן תדרכו על שובל השמלה? כל הדברים הללו יכולים להוביל לנדודי שינה, ולמעשה לגרום לפחדים שלכם להתממש. מחסור בשינה הופך אותנו לפחות מרוכזים וחדים, פחות יציבים, יותר מפוזרים ומבולבלים – בקיצור, הגרסה הפחות מוצלחת של עצמנו. בנוסף, מחסור בשינה הופך אותנו לרעבים יותר (ולכן גם מעלים במשקל), עם בעיות באיזון אינסולין (מצב שלאורך זמן יכול אפילו לגרום לסוכרת סוג 2) ואפילו יכול לגרום לדיכאון.

אז איך מבטיחים שינה טובה יותר ובריאות איתנה?

טיפ ראשון – המיטה היא המקדש שלכם

אנשים רבים לא מבינים את חשיבות איכות המיטה לאיכות השינה, ולא מדובר רק במזרן איכותי (למרות שגם זה חשוב מאד). מדובר גם במצעים נעימים, בכריות נכונות לצוואר שלכם התומכות בו לאורך כל הלילה, במיטה נקייה ללא פירורי אוכל או אבק (שמעתם? בלי ביסלי גריל במיטה!), במזרן אותו מקפידים להפוך אחת לכמה חודשים כדי לשמור עליו, וביחס מכבד למיטה ולפעולת השינה.

טיפ שני – אז בלי ביסלי גריל אמרנו?

הרגלי האכילה שלכם משפיעים מאד על הרגלי השינה, לכן אם תרצו לישון טוב יותר הימנעו מכל דבר המכיל קפאין בשעות הערב (קפה, תה, כוס קולה קרה ליד הגרעינים, וכן, אפילו לא שוקולד), אכלו את ארוחת הערב במרחק של לפחות שעתיים מהשינה עצמה, והשתדלו לאכול דברים קלילים. בלי מטוגנים, תבשילים או בשרים שיכבידו על מערכת העיכול ויפריעו לגוף לישון – אכלו ארוחה חלבית קלילה, בלי תיבול מוגזם. לבסוף, אל תכעסו עלינו, אבל מומלץ גם להימנע מאלכוהול לפני השינה אז תחזירו את הבירה חזרה למקרר ותחליפו אותה בכוס חלב חם.

טיפ שלישי – הכינו לכם שגרת שינה

התחילו את תהליך השינה עוד לפני שאתם ממש הולכים לישון. כשעתיים לפני השינה הנמיכו את כל האורות בבית לאווירה אפלולית ורומנטית. לפני השינה סגרו את התריסים, כבו את הטלוויזיה, ואפילו הכניסו את הסלולרי לתוך כיסוי אטום כדי שלא יפיץ אור בחדר. שמרו את הטמפרטורה בחדר בין 20 ל-22 מעלות (זו טמפרטורה אידיאלית לשינה), ונטרלו כל דבר שיכול לגרום לרעש. בנוסף, אל תשתו יותר מדי נוזלים במהלך הלילה כדי למנוע התעוררויות הנובעות משלפוחית מלאה, ואם אתם מעשנים, אל תעשנו לפחות שעה לפני השינה כי ניקוטין הוא למעשה חומר ממריץ ומעורר.

טיפ רביעי – לזוז, לזוז, לזוז!

תאמינו או לא, אבל פעילות גופנית נכונה המתבצעת באופן קבוע תורמת רבות לאיכות השינה שלכם. פעילות גופנית שורפת את כמות האנרגיה הנכונה לגוף שלכם, ומאפשרת לכם לנוח בשקט ובשלווה במהלך הלילה. רק חשוב לזכור- את הפעילות הגופנית מומלץ לבצע בבוקר או במהלך היום, כדי שלגוף יהיה זמן להירגע מפרץ האנרגיה עד לזמן השינה. פעילות גופנית יכולה להתבצע בחדר כושר, בשיעורי יוגה או פילאטיס, או לבצע אימון EMS אחת לשבוע שלוקח רק 20 דקות אך שווה ערך בעוצמתו ל-4 אימונים בחדר כושר.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות
לרשת EMS club צוות מאמני כושר איישים בסניף ראשון לציון ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

 

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *