תוכנית אימונים למתחילים בחדר כושר

EMS clubכושר0 Comments

אימון EMS

אם יש מישהו אחד מביננו שרצה לעשות משהו בחודש האחרון ולא שמע את התשובה הכל כך מוכרת "אחרי החגים" – כנראה שהוא לא גר בישראל. רק אחרי החגים יגיע המשלוח שאתם מחכים לו, אחרי החגים תקבלו את הפרויקט הזה שרציתם בעבודה, והתור לרופא שחיכיתם לו יצטרך לחכות, כמובן, לאחרי החגים. ואנחנו נשאבים לזה, כמעט בלי להרגיש, ומוצאים את עצמנו אומרים לאחרים "אחרי החגים", ובעיקר דוחים עבור עצמנו את מה שהיה חשוב לנו, כי קל הרבה יותר להתמודד עוד חודש מאשר עכשיו. אחד הדברים שהכי סובלים מההתנהלות הזו זה הגוף שלנו. במהלך החגים אנחנו צורכים כמויות של אוכל (עוד ארוחת חג ועוד ארוחת חג ועוד על-האש אחד, ולא נעים לסרב לקפה ועוגה..), ובהתאם גם מבקרים במכון הכושר הרבה הרבה פחות ולא מתעסקים בכלל בפעילות גופנית (ולא, להקים סוכה לא נחשב!). אז הנה, אחרי החגים הגיע, והגיע הזמן לטפל בכל מה שהרשיתם לעצמכם לדחות במהלך חודש אוקטובר – אבל בראש ובראשונה, בעצמכם! הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על תוכנית אימונים למתחילים בחדר כושר, הגיע הזמן לפעול!

הגדרת המטרה
לכתוב טיפים לתוכנית אימונים כללית זה קצת כמו לתת את אותה תרופה לכל האנשים החולים בעולם, מבלי לדעת בכלל איזו מחלה יש להם ומה הסימפטומים שלה. לכן, הדבר הראשון שעליכם לעשות לפני שאתם מתחילים להתאמן, הוא לאפיין את עצמכם, להגדיר את המטרות שלכם, ורק אז תוכלו ליצור לעצמכם תוכנית אימונים אמיתית שנועדה לשרת את המטרה עצמה. קחו בחשבון כי תוכנית אימונים לחיטוב תהיה שונה לחלוטין מתוכנית אימונים לפיתוח גוף, למשל, ואתם תצטרכו גם להתאים את התזונה שלכם בהתאם.

תוכנית אימונים לפיתוח
תוכנית אימונים לפיתוח גוף מיועדת לאנשים שלא מחפשים לרזות או להתחטב, אלא להפך, לפתח שרירים, להתחזק, להבנות ולגדול. זה יכול להתאים גם לגברים וגם לנשים, וזה לא אומר שחייבים להיות מנופחים או לצאת להתמודד בתחרות מר עולם. זה בסך הכל אומר שבא לכם גוף בנוי יותר, בא לכם לעבוד על חוזק ומסת השריר ואתם מוכנים להתחייב לתוכנית מאומצת. על צעדים ראשונים בדרך לפיתוח גוף תוכלו לקרוא כאן, ואם תרצו המלצות על תזונה ותוספים, תוכלו ללחוץ ממש כאן.

תוכנית אימונים לירידה במשקל
רוב הסיכויים שכאן מדובר בתוכנית הפופולרית ביותר, במיוחד אם גם אתם אכלתם קצת יותר מדי בחגים. תוכנית אימונים כזאת תתחיל בהגדרת מטרות (כמה אתם שוקלים כרגע, מה ההיקפים שלכם, כמה תרצו לרדת במשקל, בכמה סנטימטרים תרצו להצטמצם וכו'), ואז בעבודה על אזורים חשובים. אם המקומות הבעייתי שלכם הוא הבטן, תעשו תרגילי ליבה, בטן וחיזוק. אם הירכיים זו הצרה, תוכלו לעבוד על כריעות, קפיצות ותרגילי רגליים, אם דווקא בישבן אתם אוגרים את השומן תבצעו תרגילים שמותאמים במיוחד לאזור זה, וכמובן שתוכלו לעבוד על הגוף כולו. המתכון הבסיסי המתאים למתחילים – תרגילים קצרים ומאומצים, עם מספר רב של חזרות ומנוחה קצרה בין סט לסט. במקרה של רצון בירידה במשקל, מומלץ מאד לעבוד גם עם תזונאית או דיאטנית צמודה שתוכל לתכנן תפריט לפי צריכת הקלוריות שלכם, ולשנות אותו ככל שאתם מתקדמים.

תוכנית אימונים לחיטוב וחיזוק

תוכנית אימונים זו משלבת קצת מכל העולמות. כאן המטרה היא בעיקר לחזק את הגוף, לשפר את סיבולת לב ריאה, להגביר את הכושר ולהתחזק. כל אדם, בכל רמה, יכול להוסיף תרגילי חיזוק ואירובי אל הפעילות שלו על מנת להתחזק. בקישור הבא תוכלו לקרוא על החשיבות בפיתוח סיבולת לב ריאה ועל איך ניתן להתחיל בצורה הנכונה ביותר.

הקפדה על מנוחה והתאוששות נכונה

כאשר אתם רק מתחילים, לעיתים יש נטייה לרוץ בכל הכוח, לדחוף את הגוף לקצה גבול היכולת שלו ולהגיע למצב בו במקרה הטוב פשוט נמאס לכם ובמקרה הרע נפצעתם בצורה חמורה. חשוב מאד לדעת, במיוחד בהתחלה כשהגוף עוד קר ולא רגיל, כיצד למנן את האימונים שלכם בחדר הכושר. 5 אימונים בשבוע בני שעה יתאימו לאדם שמתאמן כל החיים, וממש ישחקו ויכאיבו לאדם שרק מתחיל בצעדים ראשונים. במקרה כזה מומלץ להתייעץ עם מאמן כושר שיבחן את רמת הכושר בה אתם נמצאים וימליץ לכם על המינון הנכון והמתאים לביקורים. כמו כן, תוכלו להתנסות באימון EMS, אימון שמותאם לגוף וליכולות שלכם, שומר עליכם מפני פציעות, ומצריך מכם רק 20 דקות, פעם אחת בשבוע בלבד. אימון EMS, בשל היותו מגוון כל כך, יכול להתאים גם למישהו שמעולם לא התאמן ורק מתחיל צעדים בחיטוב, חיזוק או פיתוח הגוף!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *