תנוחות יוגה שיגרמו לך להרגיש נהדר

EMS clubבריאות, כושר0 Comments

יוגה

עבור אנשים רבים יוגה אינה רק ספורט, אלא דרך חיים של ממש. הרעיון שעומד מאחורי היוגה הוא מיזוג התודעה והנשמה: התחברות פנימה, לעצמנו ולמהות שלנו. לפילוסופיה זו שורשים עתיקים מאוד, שהתפשטו לרחבי העולם והפכו את היוגה לאחת מהפעילויות הגופניות הפופולריות בתקופתנו. דרך הפעילות הפיזית מבקשת היוגה לא רק להפעיל את הגוף, אלא גם לחזק את הנפש. אם אתם רוצים לחוש בעצמכם כיצד היוגה תורמת לשיפור ההרגשה, תוכלו להתחיל בכמה תנוחות בסיסיות.

כלב מביט מטה

תנוחות יוגה שיגרמו לך להרגיש נהדרבתנוחה זו האתגר הוא למצוא את האיזון. כמו בתרגילים רבים ביוגה, הרעיון הוא לחלק את משקל הגוף בין פלג הגוף העליון והתחתון. התנוחה מחזקת אזורים רבים בגוף בהם חגורת הכתפיים, הזרועות וכפות הידיים והרגליים. כמו כן, היא נחשבת לתנוחה המקלה על כאבי גב ומסייעת לוויסות הדופק.

לתנוחה זו מגיעים מעמידת שש. עלו על קצות אצבעות הרגליים ודחפו את גופכם עם הידיים, כך שתיווצר צורת וי. הידיים, הכתפיים והגב צריכים להיות בקו אלכסוני אחיד. הרחיקו מעט את כפות הרגליים זו מזו. כעת שאפו אוויר והצמידו את הידיים לקרקע, הרימו את הישבן, מתחו את הגפיים ונסו לקרב את העקבים לרצפה. הרגישו את המתיחה והקפידו על נשימה. לאחר כ-2 דקות קרבו את הרגליים לידיים וחזרו לעמידה.

תנוחת המשולש

תנוחות יוגה שיגרמו לך להרגיש נהדרתנוחת המשולש היא אחת התנוחות המרכזיות ביוגה והיא מהווה מתיחה מצוינת לעמוד השדרה. התנוחה עוזרת בשחרור כאבי גב וצוואר, מחזקת את שרירי הרגליים ומפעילה את האגן. בנוסף, היא נחשבת לתנוחה מעוררת, שמסייעת גם למערכת העיכול.

כדי להגיע לתנוחת המשולש עמדו בפישוק רחב ופרשו את הידיים לצדדים. הפנו את כף רגל שמאל בזווית קלה פנימה וסובבו את כף רגל ימין החוצה. כעת, הביאו בתנועה ארוכה את כף יד ימין אל הקרסול של רגל ימין. הרימו את יד שמאל בקו ישר לתקרה והסתכלו מעלה, אל כף היד. הישארו בתנוחה זו עד 30 שניות וחזרו לעמידה. כדאי לבצע את אותה התנוחה גם לצד השני.

תנוחת הקשת

תנוחות יוגה שיגרמו לך להרגיש נהדרתנוחה זו היא דרך נהדרת לעסות את אזור הבטן, לחזק את שרירי הגב ולשפר את היציבה. תנוחת הקשת נחשבת למומלצת לשיפור פעילותם של איברים פנימיים כמו הכבד, הלבלב והכליות. מיוחסות לה גם סגולות נוספות, בהן פתרון בעיות עיכול והקלה על כאבי מחזור.

תחילת התנוחה היא בשכיבה. שכבו על הבטן כשהידיים לאורך הגוף. כעת כופפו את הברכיים לכיוון הישבן ותפסו בקרסוליים. בנשיפה, התרחקו מהמזרן על ידי הרמת העקביים והחזה מעלה, לצורה של קשת. הרחיקו את הכתפיים מהאוזניים והביטו קדימה. לאחר כ-30 שניות הרפו וחזרו באיטיות לשכיבה על הבטן.

תנוחת ההרפיה

תנוחות יוגה שיגרמו לך להרגיש נהדראת אימוני היוגה נהוג לסיים בתנוחת ההרפיה. התנוחה נראית כקלה במיוחד למתבונן, אך למעשה רבים יגלו כי דווקא קשה להרפות לחלוטין את הגוף, ויותר מכך את המחשבות. התנוחה נקראת גם תנוחה הגופה, כיוון שבמהלכה שוכבים ללא תזוזה על הגב. תנוחה זו מרגיעה את כל מערכות הגוף, מכניסה שלווה לחיינו ומסייעת לנו להיות מודעים לגופינו ולתחושותינו.

כדי לתרגל את תנוחת ההרפיה שכבו על הגב, הניחו את הידיים לצד הגוף, כשכפות הידיים פונות לתקרה. עצמו עיניים, הרפו את גופכם ותנו לו לשקוע. קחו נשימות ארוכות ואיטיות, ואפשרו לכל אברי הגוף להרפות. אם תרצו, תוכלו למקד את תשומת הלב בנשימות ובאופן שבו בית החזה מתרומם ויורד. הישארו בתנוחה זו כ-5 עד 10 דקות.

דרך נוספת להגיע להרפיה, להיפטר מכאבי שרירים ולהתחזק היא לנסות אימון EMS, אימון כושר אישי אינטנסיבי שאורך 20 דקות בלבד, אך מחולל תוצאות מהפכניות על הגוף!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

 

אהבתם? יאללה שתפו...

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *