תפריט תזונה נכונה לחיטוב הגוף

EMS clubתזונה0 Comments

תפריט תזונה נכונה לחיטוב

התזונה היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בחיטוב. אנשים רבים סבורים שהגוף המושלם יגיע לאחר כניסה לשגרת אימונים קפדנית, אך מופתעים לגלות שגם לאחר תקופה ממושכת לא מתרחשת הירידה המיוחלת במשקל. הסיבה לכך היא שעל מנת להגיע לתוצאות לא ניתן להסתפק רק בפעילות גופנית, יש צורך לשלב תפריט תזונה נכונה לחיטוב. לפני שאתם מחליטים לקצץ לחלוטין בפחמימות, לבחור בכמות מוגבלת של קלוריות ולהיפרד לשלום מהמתוקים – כדאי לחשוב פעמיים ולבדוק אם המיתוסים האלו אכן נכונים. כדי להצליח להגיע לתוצאות ולשמור עליהן לאורך זמן, מומלץ להיצמד לכמה עקרונות מפתח שיעזרו לכם לבנות תפריט בריא ומאוזן.

זאת לא רק הכמות, אלא גם האיכות

הרבה אנשים שמתחילים בדיאטה נכנסים לתהליך במטרה ברורה: להגדיר לעצמם מספר מוגבל של קלוריות ליום ולא לעבור אותו בשום מחיר. אז אם אתם מתכננים להצמיד מספר לכל מזון, להוריד אפליקציות של מחשבוני קלוריות ולהפוך את הנושא לאובססיה – כדאי שלא תשכחו שמה שיותר חשוב מהמספר הוא התוכן. אפשר לשמור על כמות קלוריות מוגבלת גם באכילה של חטיפים ומזון מעובד, אבל אם מה שחשוב לכם הוא לחטב את הגוף ולשמור על הבריאות שלכם – זה הזמן גם לבדוק מה אתם מכניסים לפה. כדאי לנסות לשלב בתפריט כמה שיותר מזונות טבעיים, כמו פירות, ירקות ודגנים, ולהפחית בכמות המזונות המעובדים.

לדלג על ארוחות? תשכחו מזה…

כדאי לקום מאוחר ולדלג על ארוחת הבוקר, עדיף לישון מוקדם כדי להימנע מארוחת ערב, צריך לאכול רק שלוש פעמים ביום – מבולבלים מרוב הצעות? גם הגוף שלכם מבולבל. הדרך הכי טובה לדעת כמה צריך לאכול היא להקשיב לו. על ידי הקשבה לגופכם תוכלו ללמוד להבדיל בין רעב לצמא ובין צורך במזון לבין שעמום או עייפות… גם אם אתם בתחילת הדרך ועוד לא הצלחתם להחליט באיזו תדירות עליכם לאכול, הצעד הראשון הוא לא לדלג על ארוחות. מצב בו אתם נמנעים ממזון הכרחי גורם לגוף להיכנס לכוננות חירום, במהלכה הוא יעשה כל מה שהוא יכול כדי לשמור על מאגרי האנרגיה ולהפחית את חילוף החומרים. בגלל שבדיאטת חיטוב המטרה היא בדיוק הפוכה, מובן למה הימנעות מארוחות מזיקה ולא מקדמת.

לא לצפות לניסים ונפלאות

חשוב להבין שאם התחלתם לאמץ תזונה נכונה, כדאי לאמץ גם סבלנות. הרבה אנשים מתאכזבים לגלות שהתוצאות לא מגיעות במהירות, לרוב ימים בודדים אינם מספיקים ונדרשים שבועות או חודשים. לכן, יש להפנים כי בני אדם אינם זהים וכי כל גוף מגיב לשינויים באופן אחר. כדי להגיע לתוצאות שישמרו לתקופה ארוכה, חשוב לתת לגוף את הזמן לו הוא זקוק. לכן, לא משנה באיזה תפריט תזונה בחרתם, זכרו שחיטוב אינו נס שנוחת ביום בהיר מן השמיים, אלא דורש עבודה קשה והתמדה.

ומה אסור לשכוח?

בדיוק כפי שציינו בהתחלה, תזונה וספורט הם שני דברים שחייבים ללכת יחד כדי לעבוד, ובדיוק כשם שפעילות גופנית לא תראה תוצאות בלי תפריט נכון, כך גם תפריט נכון לא יגיע למלוא הפונטציאל שלו ללא אימון גופני קבוע. אם אתם מתקשים באיזון ובמציאת הזמן לאימונים, פשוט בחרו באימון EMS, רק 20 דקות, פעם בשבוע, והתוצאות לא יאחרו להגיע…

 

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? >>לחץ כאן לתיאום אימון היכרות<<

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *