3 תרגילים לחיזוק רצפת האגן

EMS clubבריאות, כושר0 Comments

חיזוק רצפת האגן - אימון ems

נדמה שעולם התקשורת, הטלוויזיה, הסרטים והפרסום, כאילו מכתיבים לנו על מה מותר ועל מה אסור לדבר. כל מה שצף מולנו הוא לגיטימי, אבל אם מדובר במשהו שלא מוזכר בתקשורת על בסיס קבוע, כנראה שהוא טאבו. קחו למשל את נושא בריחת השתן. הרי אין בכך שום דבר מביך, זה רק הגוף שלנו שצריך חיזוק, ועדיין- לא תשמעו דמות טלוויזיונית בת 55 שמספרת על כך שרצפת האגן שלה התרופפה בעקבות הלידות והשנים והיא סובלת מבריחת שתן. ואין סיבה שלא! היום אנחנו מורידים את הלוט מעל הבעיה הזאת, ולא רק מדברים עליה- אלא גם נותנים לה פתרונות, וזאת באמצעות מספר תרגילים לחיזוק רצפת האגן.

ככל שאנחנו מתבגרים (ולא, לא אמרנו "מזדקנים!") הגוף שלנו, אם לא מקבל תחזוקה נכונה, מתרשל קצת בביצוע תפקידו. שרירי הפנים שאמורים להחזיק את עור הפנים במקומו מתרופפים ומגלים קמטים, וגם שרירי רצפת האגן האמורים להחזיק את השלפוחית קצת פחות יעילים. תופעה זו מתרחשת לאחר לידות, וגם סתם כאשר הגוף מתבגר (אגב, יש גם גורמים גנטיים כאן, אז אם אתן סובלות מבריחת שתן, תאשימו את אמא!). למרות כל זאת, אין מדובר בגזרת גורל, ובדיוק כשם שאנו מורחות קרם אנטי-אייג'ינג למלחמה בקמטים מדי לילה, כך נוכל לבצע תרגילים לחיזוק רצפת האגן ולהימנע מן הצורך להחליף תחתונים אחרי כל פרץ צחוק או שיעול ממושך.

הנה שלושה תרגילים לחיזוק רצפת האגן שתוכלי לבצע בבית לבד בזמנך החופשי שיבטיחו שיפור משמעותי כל עוד תבצעי אותם בקביעות.

תרגיל מס' 1 – לומדים לכווץ

התרגיל היעיל ביותר הוא תרגיל כיווץ שרירי האגן, הנקרא גם תרגיל "קגל". בתרגיל זה אנו לומדות איך לזהות את השרירים האחראיים על רצפת האגן. הכי קל לזהות את השרירים כאשר את מדמיינת שאת על האסלה ומנסה לעצור זרם של שתן. לאחר שהבנת כיצד לכווץ, תוכלי לבצע את התרגיל בכל עת, גם סתם בישיבה על כיסא. שבי ואספי את כל איברייך הפנימים, לחצי כאילו את עוצרת שתן. כווצי למשך 5 שניות, ואז הרפי. חזרי על התרגיל כ-5 פעמים. בפעמים הראשונות תחושי קושי בכיווץ, אבל בדיוק בשביל זה אנו מחזקות את השריר. כאשר התרגיל הופך לקל יותר, החזיקי את הכיווץ ל-7 שניות ואז ל-10 שניות, בהתאם ליכולתך.

תרגיל מס' 2 – מי הזיז את הכדור שלי?

בתרגיל זה את מתבקשת לשכב על מזרן או שמיכה הפרושה על הרצפה, ולקחת כדור או חפץ רך אחר (אפילו כרית רגילה של סלון). בעת שכיבה, כשגבך צמוד לרצפה, כופפי את הברכיים והניחי את הכדור בין שתי הברכיים, כאילו בכדי לתפוס אותו במקומו. לחצי על הכדור עם שתי הרגליים, כאילו את מנסה למעוך אותו, ותוך כדי כווצי את שרירי רצפת האגן להם התוודענו בתרגיל הקודם. החזיקי את המעיכה ל-10 שניות. חזרי על התרגיל בין 3 ל-5 פעמים, לפי יכולתך.

תרגיל מס' 3 – תרגילים בזמן שטיפת הכלים

לעיתים קשה לפנות זמן מיוחד לביצוע התרגילים לכן התרגיל השלישי הוא תרגיל שניתן לבצע בעמידת תוך כדי ביצוע מטלות הבית. וכן, גם גברים יכולים! עמדי עם רגליים ישרות והרימי רגל אחת בכיפוף, כאשר הברך מתיישרת עם קו האגן. שאפי אוויר והכניסי את הבטן פנימה תוך כדי שאת מכווצת את השרירים המוכרים. החזיקי לכמה שניות והרפי. תוכלי להחליף רגליים כאוות נפשך, עד שיגמרו הכלים בכיור, או שימאס לך. מה שיבוא קודם.

דרך נוספת לחיזוק (ועל הדרך גם להשיל כמה קילוגרמים, אם תרצו) היא לבצע אימוני EMS שהוכחו מסייעים מאד לחיזוק רצפת האגן. אימון חד שבועי של 20 דקות יכול לחזק את השרירים, לסייע עם כאבי גב, ולהקל על תופעות לא נעימות כמו בריחת שתן. אימון כושר אישי זה מתאים גם לגברים וגם לנשים, ומראה תוצאות מהירות, ללא כאבים ומאמץ. מאמן הכושר האישי של רשת EMS Club יוכל להרכיב תוכנית אימונים המותאמת עבורך. לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

 

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *