גירוי חשמלי של השריר לכל הגוף אימון (EMS (Electric Muscle Stimulation

מטרת המחקר:

מטרת מחקר זה הייתה לחקור את השפעות אימון ה-EMS על כאבים בגב.

שיטת המחקר:

49 עובדים באוניברסיטה של ביירות הסובלים מכאבים בגב, 31 נשים ו-18 גברים בני 47 בממוצא, לקחו חלק במחקר בהתנדבות. תדירות ועצימות כאבי הגב כמו גם תלונות כלליות על הסטאטוס, מצבי רוח, חיוניות, יציבות של הגוף ומתאר של הגוף נקבעו בעזרת שאלונים ראשוניים ונלווים. 10 יחידות של אימוני EMS, פעמיים בשבוע, כשכל אחד מהם נמשך 45 דקות, בוצעו תוך שימוש במדדי האימון הבאים: משך זמן הפולס החשמלי = 4 שניות, האינטרוולים בין הפולסים = 2 שניות, תדר הפולס = 80 הרץ, זמן עלייה = 0 שניות, רוחב פולס = 350 שניות. במהלך התהליך, פרק זמן של כ- 25 דקות אימון, במהלכן עשו שימוש במגוון תנוחות אימון סטאטיות, ולאחר מכן היה פרק זמן של התרגלות שנמשך בין 10 ל- 15 דקות בכל אחד מהמקרים במטרה לסגל את עוצמות הפולס של הנבדק. פרק זמן האימון הסתיים עם תוכנית הרפייה בת 5 דקות שאופיינה במשך זמן פולס של שנייה אחת, אינטרוול של שנייה אחת בין הפולסים, תדר של 100 הרץ, זמן עלייה של 0 שניות, ורוחב פולס של 150 שניות.

תוצאות:

88.7% מהנבדקים היו עדים להפחתה בכאבים בגב, יחד עם הקלה משמעותית בכמות התלונות ב-38.8% מהמקרים. שיפור קל במצב התלונות הכללי נבע כתוצאה מההתערבות ב- 41.9% מהמקרים. תדר ועצימות התלונות ירדו במידה ניכרת במהלך מסגרת זמן האימון.

נוסף על כך, אימון ה- EMS הביא לידי התוצאות הכלליות הבאות: 61.4% מהנבדקים דיווחו על שיפור במצב התלונות הכללי שלהם, 75.5% ראו שיפור במצב הרוח שלהם, 69.4% הבחינו בחיוניות משופרת, 57.1% מהגברים ו- 85.7% מהנשים הבחינו בשיפור ביציבות הגוף, 50% מהנבדקים הכריזו על תוצאות חיוביות במתאר הגוף שלהם ו- 75.5% מהם הרגישו משוחררים ורפויים לאחר אימון.

מסקנה:

אימון EMS לכל הגוף נאבק ביעילות רבה בכאבי הגב, תופעה הנחשבת למצב שכיח. הטיפול הנוכחי משלב בצורה ברורה גם שרירים עמוקים אליהם ניתן להגיע רק בעזרת מדידות טיפול קונבנצינואליות בקושי רב. אימון ה- EMS המיוחד לכל הגוף מייצג שיטת אימון חסכנית בזמן, כוללת ומאוד יעילה, המשיגה תוצאות בריאות חיוביות לטווח הארוך. במקביל, מושגות יעדים מניעתיים.

BOECKH-BEHRENS,W.-U./GRUTZMACHAR, N./SEBELEFSKY, J
(מאמר מדעי שלא פורסם, אוניברסיטת ביירוייט, גרמניה 2002).