כיום, רבים בוחרים לבצע אימון בבית, כיוון שמדובר באופציה זולה ונוחה. שימוש במכשירים בצורה נכונה ותכנון נכון של האימון, מאפשרים לשפר את הכושר הגופני ולשרוף קלוריות.

הבית הוא מקום נהדר לעשות בו ספורט

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עוברים לאימון ביתי. לכך מובילות שתי סיבות עיקריות – האחת היא שחדר כושר עולה הרבה מאוד כסף ביחס לכמות הפעמים שמשתמשים בו, והשנייה היא שאימון בבית יכול בהחלט להיות אפקטיבי מאוד.

יש כמה טיפים חשובים שבאמצעותם תוכלו לבצע אימון מעולה בביתכם

כדי לאפשר לכם לבנות אימון נכון שיערב את כל הגוף, כדאי להשתמש בטיפים הבאים:

  • שילוב בין אירובי לכוח – אימון אירובי הוא אימון בו הדופק הוא בינוני עד גבוה לאורך זמן.  האימון האירובי הוא הטוב ביותר לשריפת קלוריות ולשמירה על הגזרה, והוא גם מוכח כתורם מאוד לפעילות הלב. דוגמה לאימון אירובי היא ריצה, רכיבה על אופניים וכו'. ואמנם, בבית יש מרחב מוגבל שלא מאפשר לבצע פעולות כאלו ללא מכשירים מתאימים. לכן, קיימים מכשירי כושר ביתיים אשר נותנים את היכולת להעלות דופק לאורך זמן, כמו הליכונים, אופניים ביתיות ועוד. מלבד האירובי, כדאי לבצע גם אימוני כוח אשר מעצבים את צורת השרירים, גורמים לגוף להיראות חטוב יותר ומעלים את קצב חילוף החומרים. אימונים אלו הם חלק בלתי נפרד מאימון כושר מלא. אימוני כוח ניתנים לביצוע באמצעים שונים, החל ממשקולות, דרך שימוש במשקל הגוף ועד לשימוש במכשירים שונים.
  • אימון של מספר קבוצות שרירים – הגוף בנוי מקבוצות של שרירים גדולים אשר אם מעוניינים בחיטובם, חשוב להקדיש לכל אחד מהם תשומת לב בנפרד. כדי לבצע אימון על כמה קבוצות שרירים במרחב הביתי הקטן, ניתן להשתמש במכשירי כושר המתאימים גם לעבודה מהבית שמתבססים על עבודה מול משקל הגוף, כמו רצועות TRX וגומיות התנגדות. מכשירים אלו הם רב תכליתיים ובשימוש במכשיר אחד בלבד יכולים להפעיל את הבטן, הרגליים, הידיים. ניתן לעשות בהם  שימוש כמעט בכל מקום, והפלוס הגדול הוא שהם אינם תופסים הרבה מקום.
  • שימוש בדברים שיש בבית – הבית משופע באביזרים שמאפשרים לחזק קבוצות שרירים מסוימות. למשל, מספיק להשתמש בשטיח עבה יחסית שישמש כמזרון כדי לבצע כפיפות בטן או שכיבות סמיכה. עוד אביזר שיש בכל בית הוא כיסא, שניתן לעלות ולרדת ממנו ולהעלות דופק יחסית בקלות. כיום קל למצוא באינטרנט סרטונים שנותנים רעיונות לשימוש ספורטיבי באביזרים שיש בכל בית.

ההשקעה באימון כושר ביתי היא מזערית

אנשים רבים טועים לחשוב שמכשירי כושר ביתיים הם יקרים מאוד. אולם, מחשבה זו אינה נכונה, כי ההשקעה בהם, כאשר פורסים אותה על טווח ארוך, היא קטנה בהרבה מהשקעה בחדר כושר מדי חודש. מכשירי כושר קיימים בטווחי מחירים רבים מאוד. לכן, כל אחד יכול למצוא את הדרך שתתאים לכיס שלו ולכושר הגופני שלו כדי להתאמן טוב גם בתוך הבית.