הדיאטה של העתיד – תזונה מותאמת אישית

EMS clubבריאות, תזונה0 Comments

תזונה מותאמת אישית

מה אם היינו אומרים לכם שיש סיכוי שהמזון שחשבתם שבריא עבורכם כל החיים בעצם מזיק, ולהפך? אולי סלט עושה לכם רע וגלידה עושה לכם טוב? זוהי תזונה מותאמת אישית. נשמע כמו עולם אוטופי, אבל למעשה, במכון וייצמן זו כבר המציאות. חוקרים במכון החליטו ליצור מחקר הבודק השפעות של מזון זהה על רמות הסוכר בדם של כל אחד מאתנו לאחר אכילת מזונות שונים, ובהתאם להבין האם הדיאטה של העתיד היא בעצם תזונה המותאמת אישית לכל אדם, לפי המזונות הנכונים לו, ולא לפי הדיאטות הגנריות אותן כולנו ניסינו בשלב כזה או אחר בחיינו.

איך התנהל המחקר?

במחקר לקחו החוקרים קבוצה של 800 נחקרים, חיברו אותם למכשיר המודד את רמות הסוכר בדם שלהם מדי 5 דקות במשך שבוע, וביקשו מהם לכתוב מה ומתי אכלו בכל שעה במהלך אותו שבוע (וגם, רחמנא לצלן, מתי הם הלכו לשירותים). הנשאלים סיפקו מידע על סגנון החיים שלהם ורקע בריאותי, ואף סיפקו דגימות צואה כדי שניתן יהיה לאבחן את הרכב החיידקים המדויק אצלם בקיבה. הנחת היסוד הייתה שדיאטות כלליות, המשלבות מרכיבים שאמורים להוריד את הסוכר בדם לכולם באופן גורף, למעשה יכולות להזיק ולהעלות את הסוכר לאנשים מסוימים, בהתאם לגנטיקה ולסגנון חיים.

תוצאות איסוף המידע הראשוני

אין ספק שהעבודה המאומצת שארכה שנים, והייתה המחקר הגדול ביותר בנושא תזונה שנערך מסוגו בעולם, בהחלט השתלמה. התוצאות הראו באופן חד משמעי שאנשים שונים האוכלים מזון זהה לחלוטין, יגיבו באופן שונה. כך, לדוגמה, היו אנשים שרמת הסוכר בדם שלהם עלתה באופן יותר משמעותי לאחר אכילת סושי, מאשר לאחר אכילת גלידה. מי היה מאמין?! אם תרצו להבין את המחקר יותר לעומק, היכנסו לאתר פרויקט התזונה של מכון וייצמן

יצירת האלגוריתם

החוקרים במכון וייצמן השתמשו בכל הנתונים שאספו כדי ליצור אלגוריתם שיכול לחשב בצורה מדויקת כיצד אנשים שונים יגיבו למזון שונה, כלומר, כמה תעלה או תרד רמת הסוכר בדם. לאחר מכן הוספו 100 אנשים נוספים למחקר, והאלגוריתם הצליח לנחש בצורה מדויקת גם את רמות הסוכר בדם של אותם 100 אנשים לאחר אכילת מאכלים שונים. האלגוריתם יכול לשמש בהמשך ככלי ליצירת דיאטות מותאמות אישית לכל אדם – רשימת מאכלים טובים שמורידים את רמת הסוכר בדם, ורשימת מאכלים רעים המעלים את רמת הסוכר. וכן, היופי בשיטה הזו הוא שכדור גלידה יכול להופיע לאדם אחד ברשימת המאכלים הרעים ולאדם אחר ברשימת המאכלים הטובים.

לא מדובר בחזון אידיאלי בו כולנו נאכל גלידות כל היום ונרזה, אך כן עולה הצורך, בצורה מובהקת, לתזונה המותאמת אישית לכל אדם, לפי המאכלים הנכונים לו. חשוב לזכור שגם אם חזון המחקר יתממש וכולנו נשתמש באלגוריתם הנ"ל כדי ליצור לעצמנו תפריט אישי, לא מדובר במעשה קסמים ועלינו לזכור כמה חשוב השילוב של תזונה נכונה עם התעמלות גופנית סדירה. יוגה, פילאטיס, אימוני משקולות או אימוני EMS המחליפים שעות בחדר הכושר ב-20 דקות של אימון, כל אלה יכולים לסייע לכם בתהליך הירידה ולחזק אתכם משמעותית.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות
לרשת EMS club צוות מאמני כושר אישיים בסניף נתניה ובעוד סניפים ברחבי הארץ

 

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *