משקה אנרגיה – מה זה באמת עושה לגוף שלנו?

EMS clubבריאות, תזונה0 Comments

משקה אנרגיה

אורח החיים של הישראלי הממוצע הוא עמוס ולחוץ במיוחד. אנחנו עובדים או לומדים סביב השעון, מגדלים ילדים, משתדלים להתאמן באופן סדיר, עסוקים בשלל סידורים ומטלות מעייפות ובתוך כל הטירוף הזה מצליחים לדחוף בקושי כמה שעות שינה בודדות בלילה. בעשור האחרון הלכו וביססו את מעמדם משקאות האנרגיה שמציעים לנו בוסט מיידי של רעננות וחיוניות לכל משימה או בילוי, לרוב מלווה בטעם תרופתי מחריד במיוחד. רובנו מכירים את ההשפעה של משקאות האנרגיה. אבל האם אנחנו יודעים מה באמת משקה אנרגיה מכיל ומה כל זה עושה לגוף שלנו?

מה מסתתר בפחית האנרגיה שלכם?

בפחית משקה האנרגיה שלכם תמצאו כמות קפאין כוללת של בין 80 ל-200 מ"ג. לשם השוואה, כוס אספרסו קצר מכילה כ-40 מ"ג, כוס קפה שחור 85 מ"ג וכוס קפה נמס 75 מ"ג. הבדל נוסף ומהותי לא פחות הוא כמות הסוכר הגדולה (כ-6 כפיות סוכר בכוס משקה) וכן חומצת האמינו טאורין שמשמשת אף היא כרכיב מעורר שאף מגביר את ספיגת הקפאין בגוף. בנוסף לאלה מוסיפים היצרנים למשקאות באופן מלאכותי גם כמות קטנה של ויטמין B לסוגיו, אך אל תלכו שבי אחרי אשליית מנת הויטמינים – בשילוב עם כמויות הסוכר האסטרונומיות הם מוצאים את דרכם מחוץ לגוף מבלי שהפקתם מהם תועלת רבה.

כיצד משקה אנרגיה משפיע על הגוף?

צריכת קפאין, סוכר וטאורין בכמויות המצויות במשקה אנרגיה מובילה לעלייה בהפרשת אדרנלין בגוף ולאפקט העוררות הרצוי, אולם לצד אלה היא חושפת את מי שצורך אותם לעצבנות, מתח וחרדה, שינויים חדים בלחץ הדם, דופק מוגבר במנוחה ועוד. מחקרים חדשים אף מצאו כי צריכת משקאות אנרגיה מעלה בצורה חדה את רמת "הורמון הלחץ" נוראדרנלין בסמוך לצריכתם ובכך עלולה להגדיל את הסיכון למחלות לב וכלי דם. כמובן שהסיכונים גדלים כאשר מדובר באוכלוסיות רגישות יותר כדוגמת חולי לב, ילדים ונוער או נשים בהריון.

מה בין משקאות אנרגיה לפעילות גופנית?

יש מי שנוהגים לצרוך משקה אנרגיה בסמוך לפעילות ספורטיבית. אפקט העוררות עשוי אמנם להעניק תחושה אנרגטית, אך יש לזכור שמדובר בכמות סוכר גבוהה וקלוריות ריקות שלא ממש מתיישבות עם שריפת קלוריות ובוודאי לא עם אורח חיים בריא. בנוסף, כמות הקפאין הגדולה עלולה לגרום לתחושת סחרחורת וחולשה ואף להתייבשות. לעומת זאת, פעילות גופנית מאוזנת וסדירה הוכחה כתורמת לתחושת עוררות, מאיצה את זרימת הדם, משפרת את מצב הרוח, מסייעת במניעת מחלות ואין ספק שהיא עדיפה בכל פרמטר על פני צריכת משקאות אנרגיה.

אז בפעם הבאה שאתם חשים מנומנמים, צאו לאימון ואם אתם ממש זקוקים למנת הקפאין שלכם, כוס קפה לפני האימון בהחלט תעשה את העבודה! אימון אחד שיכול לתת לכם את זריקת האנרגיה לה אתם זקוקים מבלי לבזבז לכם יותר מדי זמן הוא אימון EMS, אימון חדשני ויעיל המפעיל את הגוף במהירות ובבטיחות להשגת אנרגיה, חיטוב הגוף וירידה במשקל!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *