איך מבצעים מדיטציה להרגעה מיידית?

EMS clubבריאות0 Comments

מדיטציה להרגעה

גם לכם נדמה שטרנד המדיטציה השתלט על העולם? פתאום אנו שומעים על יותר ויותר אנשים שמבצעים מדיטציה, מתאמנים על נשימות או מקדישים לעצמם זמן כדי להירגע. כביכול דרך החיים הזאת נראית מנותקת לחלוטין מהלחץ של העולם המודרני, הרי למי יש זמן לשבת ולזמזם מנטרות? יש עבודה, ילדים, לימודים ואינספור עיסוקים. אבל אם נחשוב לעומק, זה כנראה מה שכולנו צריכים: כמה רגעים בהם נאפשר לחשיבה שלנו להתנתק, ניתן לגוף שלנו להירגע ונמלא את המצברים. אם גם אתם רוצים ליהנות מכמה דקות של נחת, מבלי לשנות את אורח חייכם, תשמחו לשמוע שיש מגוון רחב של דרכים לתרגול מדיטציה. מדיטציה להרגעה יכולה להיות שימושית עבור כולנו, אם רק נבחר את הדרך שאנחנו הכי מתחברים אליה.

מה זה בכלל מדיטציה?

מדיטציה היא כלי שמטרתו לשנות את המצב התודעתי שלנו. במהלך התרגול, פעילות המוח משתנה ומאפשרת הצפה של תכנים שונים למודעות והגעה לתובנות. מדיטציה נחשבת לכלי אפקטיבי בהרגעת הגוף ושיפור ביצועים. מחקרים שונים מצאו כי היא מקושרת להפחתת דיכאון, ירידה בחרדה, שיפור התפקוד הפסיכומטרי, עלייה בריכוז וביכולת העבודה תחת לחץ, התמודדות טובה יותר עם כאב ואף שיפור הזיכרון והלמידה. מעניין לגלות כי נמצא שגם 20 דקות בלבד של מדיטציה, מידי יום, יכולות להביא לשינוי. אם כך, כדאי לבחור בסגנון מדיטציה אליו אתם מתחברים, על מנת שתרגישו בנוח לתרגל אותו בצורה יום יומית ותהנו מהיתרונות הרבים שיש לו להציע.

שיטות מדיטציה קלאסיות

שיטות מדיטציה רבות מבקשות להתחבר לרגע הנוכחי בו אנו נמצאים. במהלך היום המחשבות שלנו מתרוצצות סביב מה שהתרחש בעבר או עתיד לקרות, בעוד מטרת המדיטציה היא לכוון את הזרם להווה ולשלוט במודעות שלנו. רבות משיטות המדיטציה מכוונות את התודעה פנימה: להוויה שלנו, לחוויה, לתחושות הגוף ולרגשות. ניתן לנסות להשיג זאת על ידי הגעה למצב נטול מחשבות. צורת מדיטציה זו דורשת אימון, שכן לא קל לנו להניח להתנגדויות המציפות אותנו ולאפשר לעצמנו לזרום ולהיות נוכחים. אם לא התנסיתם בכך בעבר, תוכלו לנסות תחילה למקד את המחשבה שלכם לנשימות, לחזור על צליל מסוים או לנסות להתמקד במאפייני הרגע (למשל במגע הבגדים על גופכם ובמרקם של הכיסא עליו אתם יושבים).

מדיטציה יצירתיות

בניגוד לתפיסה כי מדיטציה היא פעילות שקטה המתבצעת בישיבה, ניתן לבצע מדיטציה גם במגוון של דרכים יצירתיות המאפשרות שחרור והרפיה. כך למשל, תוכלו לבחור לבצע מדיטציה דרך ריקוד. שיטת מדיטציה זו נועדה לאפשר לכם להניע את גופכם ללא מגבלות, להצליח להביע את עצמכם דרך התנועה, ולתת לעצמכם להתמסר למוזיקה. אם אתם לא נהנים מריקוד, תוכלו לבחור לתרגל מדיטציה באמצעות ציור. אחת מהשיטות המפורסמות ביותר בתחום זה היא ציור מנדלות. משמעות המילה מנדלה בהודית היא מעגל מקודש, והיא מבטאת את אנרגית החיים והזרימה. מדיטציה מסוג זה לרוב מתבצעת בציור אינטואיטיבי, בו נותנים ליד להוביל את התנועה, תוך חיבור לתחושות שעולות מן הלב. אנשים רבים מעידים כי ציור המנדלות מלווה בתחושה של שלווה, שמחה ושחרור.

רגיעה בעזרת אימון גופני

פעילות גופנית נחשבה מאז ומתמיד לאחת הדרכים הטבעיות והיעילות ביותר להגיע לרגיעה. לתפיסה זו ישנה גם תמיכה מדעית. לדוגמא, מחקרים מצאו כי פעילות גופנית מפחיתה סימפטומים של דיכאון, מורידה חרדה, מביאה לשיפור באיכות השינה ומסייעת להתמודדות עם מצבי מתח. הסיבה לכל אלו כנראה טמונה בחומרים המשתחררים בגופנו בעת פעילות גופנית. אחד מהבולטים שבהם הוא הסרוטונין, הורמון שמשפיע על מצב הרוח שלנו ומביא לתחושה החיובית המופיעה לאחר פעילות גופנית. בנוסף, לאנדורפין, כימיקל אחר המופרש בגוף, יש יכולת לשכך כאבים ולגרום לתחושת אופוריה. לכן, לא מפתיע כי בעזרת הנעת הגוף ניתן להביא לשינוי בתחושה הנפשית. בדרך זו, נוכל לאפשר לעצמנו להרגיש טוב יותר גם מבחוץ וגם מבפנים.

אם החלטתם לנסות את המדיטציה וההרגעה דרך אימון גופני, תוכלו לנסות אימון EMS, אימון מהפכני וחדשני, שמבקש מכם רק 20 דקות מדי שבוע. באותן 20 דקות תוכלו להתאמן, לשרוף קלוריות ולשחרר סרוטונין רב במוח. אחרי אימון כזה מובטח לכם יום מלא אנרגיה טובה ושינה רגועה בלילה!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *