חשיבות הגבינה לגוף

Ems Clubתזונה0 Comments

גבינה

גבינות שמנות מועילות מאוד לגוף האדם. הן עוזרות לשמור על שובע ומהוות מקור מצוין בין היתר לחלבון, סידן, חומצת CLA ו-ויטמין D, שחשובים מאוד לתפקוד התקין של הגוף ומספקים יתרונות בריאותיים רבים.

מקור מצוין לחלבון

לחלבון שלל שימושים חיוניים והכרחיים בגוף, כולל בנייה ותיקון של רקמות – לרבות רקמות שריר. החלבון הוא מרכיב בסיסי וחשוב בעצמות, בשרירים, בעור, בסחוסים ואף בדם. באמצעות חלבונים הגוף מייצר אנזימים, הורמונים וכימיקלים ומרכיבים קריטיים נוספים. ללא צריכה מספקת של חלבון, אנו עלולים לאבד שיער, לאבד מסת שריר, לצבור נוזלים, לסבול מהיחלשות של המערכת החיסונית – ועוד. גבינות כוללות באופן כללי כמות גבוהה של חלבון, אך קיימות גבינות בעלות ריכוז גבוה במיוחד, כמו לדוגמא פרמז'ן, אדם, פקורינו ומוצרלה.

 חיזוק העצמות

עם השנים מתרחש בגופנו תהליך של בריחת סידן והיחלשות והידלדלות העצמות, ובקרב חלק מהאנשים הדבר עלול להתפתח עד כדי מחלה של ממש – אוסטיאופורוזיס. צריכת גבינות כבר מגיל צעיר עוזרת למזער ואף למנוע מצבים אלו הודות לסידן, לוויטמין D ולחלבון שהן מכילות.

בריאות השיניים

גבינות מסייעות למנוע חורים בשיניים ולמנוע את מחלת העששת, מגנות על שכבת האמייל ומחזקות את השיניים. זאת ניתן לזקוף לזכות תכולת הסידן שלהן, ליכולת שלהן להפחית את כמות החיידקים המזיקים בפה ולעורר הפרשה מוגברת של רוק.

מניעת סוגים מסוימים של סרטן

נמצא קשר מחקרי בין צריכה של גבינות לבין מניעה של מספר סוגי סרטן, כמו למשל סרטן שלפוחית השתן וסרטן המעי הגס. הסיבה לכך טמונה בריכוזים של סידן, חומצה לינואלית CLA, חומצה לקטית ו-ויטמין D הקיימים בגבינות.

מקור לשמנים בריאים

בניגוד למה שסיפרו לנו בעבר, כיום כבר ידועה היטב חשיבות השומן הטבעי והבריא לבריאות הגוף שלנו. מדובר במקור אנרגיה יציב, שעוזר לנו לשמור על שובע ועוזר לגוף לספוג ויטמינים, וגבינות מהוות מקור מצוין לשומנים טבעיים ובריאים. למעשה, עדיף לצרוך גבינות שמנות ולא רזות, בשל כמות מופחתת של לקטוז וכמות מוגברת של ויטמין K2.

חשוב גם להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת וגם להתאמן באופן סדיר. רשת EMS club מזמינה אתכם לקבוע אימון כושר עם מאמן כושר אישי באחד מהסניפים שלה שברחבי הארץ. צרו קשר *2338 על מנת לתאם אימון ראשון.

לרשת צוות של מאמני כושר בבאר שבע וברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *