שריר

 ניתן לקבוע ששריר הלסת, או שריר המלעס בעגה הרפואית, שאחראי על תנועת הלסת התחתונה, הוא החזק ביותר בגוף האדם. מה שכן, אין לשאלה זאת תשובה אבסולוטית אחת. קיימות צורות שונות של חוזק ועוצמה, וקיימים שרירים שונים שניתן להתייחס אליהם בתור החזקים ביותר – וכל מקרה לגופו.

שריר הלסת

ישנם אנשים באוכלוסייה שסבורים שהלשון היא למעשה השריר החזק בגוף, למרות שכלל לא מדובר בשריר אחד בודד, אלא במספר קבוצות של שרירים. בכל אופן, כשמדובר בטווח קצר ובפעילות נקודתית, שריר הלסת הוא אכן השריר העצמתי ביותר, וזה שמסוגל להפעיל את הכח הרב ביותר – עשרות ואף מאות קילוגרמים. ספר השיאים של גינס מתעד נשיכה בעוצמה של 442 קילוגרם-כח, וזוהי תוצאה מרשימה מאוד.

שריר הלב

הלב מפמפם 71 גרם של דם בכל פעימה. במשך היממה, הוא מפמפם לפחות 9,500 ליטר של דם. אם משקללים את כמות העבודה שהוא מבצע לאורך חייו של אדם ממוצע, מגלים שזהו השריר שעובד הכי קשה בגוף.

שריר העכוז הגדול

זהו השריר הגדול ביותר בגוף. הוא עובד קשה מאוד בכל רגע שבו אנו לא שוכבים, נושא את רוב משקל הגוף, ואחראי על כך שאנו מסוגלים לעמוד עמידה ישרה ולעלות במדרגות.

שריר הסוליה

זהו השריר שנמתח ומתכווץ בעוצמה הגבוהה ביותר. הוא בעל חשיבות רבה להליכה, ריצה וריקוד, וגם הוא חשוב ליציבת הגוף.

שריר המיומטריום

שריר המיומטריום הוא שריר הרחם. הוא מתכווץ על מנת לאפשר לתינוק לעבור בהצלחה בתעלת הלידה. למרות שהוא ניחן במשקל מזערי, הוא מסוגל להתכווץ ולייצר כח רב מאוד. בכל הקשור ליחס שבין עצמה למשקל – הוא ללא ספק גובר על שאר שרירי הגוף.

שרירי העין

אמנם לא מדובר בשרירים החזקים ביותר, אך הם ניחנים בסיבולת גבוהה ובכושר מצוין. הם פועלים בלי הפסקה על מנת לשנות את מיקום העין, ויכולים לבצע אלפי פעולות בשעה.

באמצעות אימון EMS ניתן לעבוד על 90% מקבוצות השריר בגוף בו-זמנית. צרו קשר כעת 2338* לקביעת אימון כושר ראשון עם מאמן כושר אישי באחד מהסניפים של רשת EMS club. האימון עובד על בניית שרירים ושיקום פציעות.

לרשת מאמני כושר אישיים בבאר שבע וברחבי הארץ.