תוכנית אימונים לחיטוב – איך מתאמנים בדרך אל הגוף המושלם?

EMS clubכושר, תזונה0 Comments

תוכנית אימונים לחיטוב הגוף

לעיתים כאשר גברים שומעים את המונח תוכנית אימונים לחיטוב הם חושבים שאין הדבר נוגע להם. פעולת החיטוב נתפשת כפעולה נשית, אך למעשה – לא כך הדבר בכלל. את שלב החיטוב יעבור כל אדם, ללא קשר למגדרו או גילו, כאשר הוא נמצא בתהליך של ירידה במשקל ואימונים. תהליך החיטוב הוא בדרך כלל השלב הראשון בתוכנית האימונים – השלב בו אתם משנים את התזונה שלכם לחלוטין, ואתם מתאמנים רק על מנת לחטב את הגוף ולהפטר מאחוזי השומן המיותרים, ולא על מנת להתחזק או לפתח מסה. שלב פיתוח המסה מגיע מאוחר יותר, לאלו המעוניינים בכך, אך גם אותו לא ניתן לעבור לפני שלב החיטוב, בו מחזירים את הגוף לאיזון הטבעי שלו.

מה כולל שלב חיטוב הגוף?

חיטוב הוא למעשה פעולת האיזון שאנו מבצעים כדי לאזן בין השרירים לשומן בגופנו. ככל שיש לנו פחות שומן, בהשוואה לשריר – כך אנחנו חטובים יותר. למרות שהתזונה היא החלק החשוב באמת בתהליך חיטוב הגוף, האימונים משמשים בני הלוויה של התזונה הנכונה והם חשובים מאד להצלחת התהליך. שינוי תזונה ללא אימון יכול להניב גוף רזה, אך רופס ולא חטוב. את התהליך נתחיל, כמה פשוט, בקביעת מטרה. ביחד עם תזונאית, דיאטנית או מאמן כושר אישי (או כל איש מקצוע אחר בתחום שמלווה אתכם) תחליטו על היעד שלכם – איזו מידה אתם רוצים ללבוש, לכמה אחוזי שומן בגוף אתם רוצים להגיע וכו'. לאחר מכן תבנו ביחד את תוכנית התזונה שלכם (תהיו מוכנים לקיצוץ משמעותי בפחמימות שאתם אוכלים ולפרידה מסוכרים) ואת תוכנית האימונים, הכוללת תדירות אימון, אורך האימון וכמובן התרגילים עצמם.

כללי בסיס לתזונה למטרות חיטוב

התזונה היא בעצמה הבסיס לחיטוב הגוף, ולכן יש להקפיד עליה מאד, לשים לב לכל דבר שאתם אוכלים ולהמנע ממזונות מעובדים ומזיקים. אין צורך להוציא את הפחמימות לחלוטין מן התפריט, אלא להחליף פחמימות ריקות (כמו קמח לבן) בפחמימות מורכבות אשר טובות יותר עבורנו. יחד עם ההפחתה בפחמימות, עלינו לצרוך הרבה חלבונים על מנת לא לזעזע את הגוף ולהשלים לו כל חוסר בקלוריות שעלול להיווצר בעקבות הפחתת הפחמימות. גם שומנים עלינו לצרוך במידה, משום שהם מספקים לנו ערכים החיוניים עבורנו. צריכת שומן איכותי (שמן זית, אבוקדו, אגוזים) יכולה אפילו לעזור לנו בשריפת השומן! מומלץ לתכנן את הארוחות מראש, כאשר את הארוחה עם כמות הפחמימות הגדולה נשאיר לאחרי האימון, ונוודא כי בכל ארוחה במהלך היום קיימים כל המרכיבים להם אנו זקוקים. במידה ואנו חשים רעב במהלך היום, מומלץ להתייעץ עם תזונאית שתתאים לנו בדיוק את מספר הקלוריות הנכון עבורנו בשביל אינטנסיביות האימונים שאנו מצוים בה באותו רגע.

מהי תוכנית אימונים לחיטוב?

תוכנית אימונים, היא בדיוק כפי שהיא נשמעת – תוכנית מתמשכת שמשתנה ומתפתחת ביחד אתכם ועם השינויים שהגוף שלכם עובר. את כמות וסוגי האימונים שתעשו בשבוע הראשון לתוכנית, לבטח לא תעשו בשבוע החמישי וכן הלאה. עבודה עם איש מקצוע מאפשרת לכם לבנות את התוכנית בהדרגתיות, להכיר את הגוף שלכם, להבין מה מתאים לכם ולהתפתח בהתאם. הבסיס של כמעט כל תוכנית אימונים הוא פשוט – אימונים באורך סטנדרטי (מומלץ לא לעבור אימונים ארוכים יותר משעה וחצי) המשלבים אימון אירובי ואנאירובי בו זמנית, כאשר אתם מגבירים את הקצב מאימון לאימון. לדוגמה, בשבוע הראשון תתאמנו 20 דקות של אירובי בכל אימון, לאחר מכן תעלו ל-25 דקות, ל-30 דקות וכן הלאה. מדי שבוע תרגישו את עצמכם מתחזקים, ואת היכולת שלכם למשוך את האימון לזמן ארוך יותר, לחזק את סיבולת הלב ריאה שלכם ולשרוף יותר קלוריות. יחד עם זאת, חשוב מאד להצמד לתוכנית ולא לשחוק את הגוף שלכם בהתחלה על מנת להמנע מפציעות.

סוגי אימונים רצויים

בסך הכל תוכלו להתאמן ממש בכל דרך שמהנה עבורכם, כל עוד תשלבו גם אימון אירובי וגם אימון אנאירובי. בחזית האירובי תוכלו לרוץ, לעשות הליכות מהירות, לעשות ספינינג, זומבה או משחקי כדור, ללכת לשחות, לרכב על אופניים ועוד. אימון אנאירובי יכול לכלול הרמת משקולות, תרגילים על כדור (פיט בול), TRX ואפילו יוגה. אם אתם מוצאים את עצמכם קצרים בזמן ומעוניינים באימון כושר אישי חדשני המשלב יכולות אירוביות ואנאירוביות באחד, ומציע תוצאות מהירות ואיכותיות ב-20 דקות בלבד בכל שבוע, תוכלו לבחור באימון EMS מהפכני ויעיל!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *