תזונה נכונה בחורף

Ems Clubתזונה0 Comments

תזונה בחורף

במהלך החורף אנו מתמודדים עם אתגרים מורכבים יותר בכל הקשור לשמירה על תפקוד המערכת החיסונית, שמירה על חום הגוף ותחזוק רמת האנרגיה שלנו, לכן חשוב בפרט בתקופה זו להקפיד על תזונה נכונה. שילוב בין אימון ב-EMS club ותזונה נכונה יעזור ליצירת חיים בריאים, עשירים ומאוזנים, כך שתוכלו לשמור על תחושות של אנרגטיות וחיוניות ולהדוף מחלות שונות ומשונות. מהי תזונת חורף נכונה?

לצרוך ויטמין C

כשרוצים לשמור על המערכת החיסונית ולעזור לה לבצע את עבודתה, כדאי לצרוך מזונות עשירים בויטמין C, שעוזר בנוסף גם לשמור על רמה גבוהה של אנרגיה וחיוניות ועוזר לספיגה טובה של מינרל הברזל בגוף. מזונות עתירי ויטמין C הם בין היתר פלפלים, ירקות מצליבים כגון ברוקולי, כרובית וקייל, תרד, לימונים, תותים ותפוזים.

לצרוך אומגה 3

דגים כגון סלמון, טונה, אנשובי, סרדינים ומקרל מלאים בחומצות שומן אומגה 3 שעוזרות להילחם בדלקתיות בגוף. דגים שכאלו הם בריאים ומועילים באופן כללי וכוללים יתרונות תזונתיים רבים כגון הפחתה בערכי הטריגליצרידים, הורדת לחץ הדם, השגת הקלה בכאבי מפרקים ושרירים ושמירה על דופק תקין וסדיר. כמות נאה של אומגה 3 ניתן לקבל גם מאגוזי מלך, זרעים כגון פשתן וצ'יה ופירות יער.

לצרוך ברזל

בשר בקר ועלים ירוקים כגון תרד עשירים בברזל, שהוא מינרל חשוב לשמירה על הבריאות, העברת חמצן לרקמות וחיזוק המערכת החיסונית בחורף. הברזל תומך בתהליכי גדילה והתפתחות וחילוף חומרים מהיר. אנשים רבים אינם מקפידים באופן כללי על צריכה של ברזל, דבר אשר עשוי להוביל לתופעות כגון קוצר נשימה, אנמיה, עייפות ודופק בלתי סדיר. כבד עוף וכבד בקר עשירים במיוחד בברזל, וכך גם ביצים, שקדים, קטניות ואגוזים.

לצרוך חלבון

אם אתם עוסקים בבניית שריר, סביר להניח שאתם כבר מודעים לחשיבות של צריכה נבונה והגונה של חלבון, אותו ניתן להשיג באמצעות בשרים ממקורות שונים, ביצים, דגים, קטניות ושקדים. חלבונים עוזרים לנו לשמור על תחושה של שובע, עוזרים למערכת החיסונית, לשמירה על חום גוף תקין ורמות מועילות של אנרגיה.

לצרוך פחמימות מורכבות

תמיד מומלץ לאכול כמה שיותר פחמימות מורכבות וכמה שפחות פחמימות פשוטות וריקות. בטטה מהווה אופציה מעולה וכך גם אספרגוס, קטניות כגון חומוס, שעועית ועדשים ודגנים מלאים כגון לחם שיפון ושיבולת שועל. זוהי דרך טובה למלא את הגוף באנרגיה ומיקרו-נוטריינטים ולחמם אותו, ובפרט לפני ואחרי אימון עם מאמן כושר אישי במכון הכושר EMS club. פחמימות מורכבות מזינות יותר, מלאות יותר בסיבים תזונתיים ועוזרות לשמור על אנרגיה יציבה יותר במהלך היום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *