תפריט מיוחד למתאמנים – מה לאכול אחרי אימון?

EMS clubבריאות, תזונה1 Comment

מה לאכול אחרי אימון ems

כאשר נכנסים לשגרת אימונים יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון – מהן המטרות שלנו באימון? מה יעדי המשקל וההיקפים? באיזה סוג אימון נבחר שיתאים לנו? וכמובן, מה לאכול אחרי אימון? התזונה היא מרכיב חשוב ואפילו קריטי בשגרת האימונים שלנו, ואם לא נקפיד על תזונה נכונה (כן, מותר להבריח קוביית שוקולד אחת או שתיים כשאף אחד לא מסתכל) לא נצליח להגיע ליעדים שלנו ולהוציא את המרב מהאימון.

מה חשיבותה של התזונה?
תזונה ואימון הם שני חלקים שלא יכולים לעבוד אחד בלי השני. אם נשנה את התזונה שלנו ולא נתאמן, אמנם כנראה שנרד במשקל אך לא נחטב את הגוף ונבנה את השרירים. אותו דבר יתרחש גם אם רק נתאמן מבלי לשנות את התזונה שלנו. כידוע, שעה על ההליכון וחצי מגש פיצה לא ממש הולכים ביחד. אז מדוע בעצם תזונה נכונה כל כך קריטית עבורנו המתאמנים?

הפועלים הקטנים של הגוף
במהלך אימון, אנו למעשה מפרקים את השרירים שלנו על מנת לבנות אותם מחדש, טובים וחזקים יותר. לצערנו, כמו בכל תהליך בנייה בחיים, לא נוכל לבנות מחדש את השריר שלנו אם לא ניתן לו את אבני הבניין להן הוא זקוק על מנת להבנות, במקרה שלנו – החלבונים. אבל לא, החלבונים לבדם לא מספיקים. מה שייתן לגוף שלנו את האנרגיה לבנות את השריר ביחד עם החלבונים, הן הפחמימות (האיכותיות, כן? עדיין לא מדובר בפיצה!). השילוב של החלבונים והפחמימות ביחד בתזונה מאוזנת ובריאה הוא שיביא לבניית מסת שריר איכותית וחזקה.

איך יוצרים תפריט?
ראשית, יש להבין כי תזונה נכונה עבורכם היא כזו הנבנית בשיתוף פעולה עם תזונאי מוסמך, כזה שיודע להתאים את מה שאתם אוכלים, ובמיוחד את כמויות האוכל, לשגרת האימון שלכם. האוכל שיאכל אדם הרץ על הליכון פעמיים או שלוש בשבוע, יהיה שונה לחלוטין מהאוכל שיאכל אדם אשר מתאמן באימונים עצימים ומרים משקולות 5-6 פעמים בשבוע. יחד עם זאת, ישנם כמה כללים שיהיו נכונים כמעט לכל מתאמן. ראשית, ניתן ורצוי לאכול לפני אימון, עדיף מאכל המכיל פחמימה שתיתן אנרגיה. את הארוחה הגדולה יותר יש לאכול דווקא כחצי שעה עד שעה לאחר האימון. הארוחה חייבת להכיל חלבונים (ביצים טריות, טונה, גבינות, חזה עוף ועוד) ופחמימות (אורז, פסטה, תפוח אדמה, לחם, תירס ועוד). אם התאמנתם בערב ואתם מתכננים שוב אימון בוקר, פנקו את עצמכם גם בארוחת לילה קלילה של קערת קורנפלקס עם חלב, או כוס יוגורט עם גרנולה ופירות.

ניתן להוסיף אל התזונה שלכם גם תוספי תזונה שיסייעו לשריר להבנות ולגוף להישאר בריא. בין התוספים תוכלו לבחור במשקאות חלבון, תוספי ויטמינים ומינרלים ועוד, הכל כמובן בהתייעצות עם התזונאי או המאמן שלכם.

בין אם בחרתם באימונים ארוכים וגוזלי זמן, ובין אם תבחרו באימוני EMS, אימונים עצימים המחליפים שעות בחדר הכושר באימון של 20 דקות בלבד הפועל על כל הגוף בבת אחת, זכרו לדאוג לכם לארוחה קטנה לפני האימון וארוחה גדולה (ומאוזנת) אחריו. בתאבון ובהצלחה!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

תגובה אחת על ““תפריט מיוחד למתאמנים – מה לאכול אחרי אימון?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *