3 מתכונים למאכלי מימונה בריאים

Klil Everestתזונה0 Comments

3 מאכלים בריאים לחג המימונה

המימונה היא חג מתוק במיוחד, אשר נחגג באופן מסורתי בעיקר על ידי יהודים יוצאי מרוקו ומדינות צפון אפריקה, אולם החג הפך לסמל תרבותי ולחגיגה שקשה לפספס עבור כל ישראלי באשר הוא. המימונה שבערבית פירושו "מזל והצלחה", נחגגת ביום השביעי של פסח, ומתאפיינת בעיקר בדברי מתיקה לצד דלתות פתוחות המזמינות כל דכפין לקחת חלק בחגיגה.

לצד האופן המסורתי של חגיגת המימונה, הכרוך בדרך כלל בזלילה של קלוריות בכמויות שאנחנו צורכים בדרך כלל בשבוע, ניתן גם לחקור את האפשרויות הבריאות, המזינות, והדלות בקלוריות לחגיגת מימונה לא פחות משמחת. יצאנו לחקור את האפשרויות המתאימות יותר לדיאטה – והמסקנות, לפניכם.

מימונה זה לא רק מופלטה

יש המכנים את המימונה, ממש כמו את חג החנוכה, "חג השמן", על שם כמויות השמן הגדולות שמכילים שפע המאפים והמאכלים המטוגנים בכיבוד המסורתי המרוקאי, אבל לצד המזונות המשמינים הללו, ישנם כל כך הרבה טעמים מיוחדים שאין בהם טיפה אחת של שמן.

שלושה מאכלים טעימים, בריאים ופשוטים להכנה לחגיגות המימונה

הנה כמה אופציות טעימות במיוחד, שתוכלו ליהנות מהן עד מאוד – מבלי להרגיש שהגזמתם עם כמות השומן במימונה השנה:

  1. נשיקות מרנג – מדובר באותן קציפות ביצים אפויות עם סוכר (ולא מעט ממנו), ואם כבר ממתק – זוהי עוגייה נהדרת, שאינה מטוגנת בשמן ולפיכך, היא מכילה פחות קלוריות. נשיקות המרנג הן מתוקות מאוד, לכן גם מבלי להשתדל במיוחד, תגלו ששתיים או שלוש מאלה הן כל מה שתוכלו לזלול.
    איך מכינים? מקציפים ארבעה חלבונים עם כוס ורבע סוכר, ניתן להוסיף צבעי מאכל לקבלת נשיקות בצבעים מגוונים.
    בעזרת שק זילוף, מזלפים את הנשיקות בגודל הרצוי מעל נייר אפיה, ואופים בחום נמוך (140 מעלות) למשך כשעתיים.

  2. פירות יבשים – ללא ספק הבחירה הטובה ביותר על השולחן. במקרה של תמר מג'הול עסיסי שבתוכו מסתתר אגוז מלך, ממתק יפהפה ובריא הנפוץ מאוד בשולחנות המימונה – הרי מדובר בחטיף אנרגיה של ממש, ששווה לאמץ להרגלי התזונה שלכם בכל השנה.
  3. ואם כבר מופלטה, עדיף עם ממרח בריא – מופלטה עשויה מקמח, שמרים, מלח, סוכר, מים והמון, המון שמן. אם אתם לא מסוגלים לוותר על המופלטה, לפחות וותרו על מריחה של חמאה או דבש המוסיפים לה עוד המון קלוריות מיותרות. חפשו על השולחן ממרח המבוסס על לבן, המעניק איזון טעמים חמצמץ ויהפוך את המופלטה למשביעה יותר – ועתירת שומנים וסוכרים (קצת) פחות .

ואחרי כל האוכל, אין כמו אימון ממוקד המעניק התעמלות לכל שריר הגוף ואשר מונע השמנה בחג

אם אתם נמצאים בתהליך של ירידה במשקל או שרק התחלתם דיאטה, אינכם חייבים לראות בחגיגות המימונה לצד "הזלילה הגדולה" המאפיינת אותן, כסוג של מכשול שיהרוס לכם את הישגי הדיאטה והאימונים. אימון כושר אינטנסיבי ברשת EMS CLUB יעניק לגופכם בתוך זמן קצר, את כל מה שהוא זקוק לו על מנת להתחטב, בתהליך ממוקד ויעיל במיוחד. התקשרו כבר עכשיו 2338לקביעת אימון היכרות. 

לרשת EMS club צוות מאמני כושר איישים בסניף תל אביב ובעוד סניפים ברחבי הארץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *