5 דברים שלא ידעתם על רצפת האגן

Klil Everestבריאות0 Comments

5 עובדות שלא ידעתם על רצפת האגן

בתחתית האגן, מתחת לאיברי הבטן התחתונה, תמצאו את שרירי רצפת האגן – מערך של שרירים שקשה להפריז בחשיבותו. שרירי רצפת האגן קיימים גם אצל גברים וגם אצל נשים – אולם במיוחד אצל נשים, חשוב לשמור אותם בכושר. אספנו עבורכם חמש עובדות מפתיעות על שרירי רצפת האגן:

#1 – הערסל הנוח בתחתית הגוו שלנו

רצפת האגן הוא אזור בגופנו המכיל שרירים, כלי דם, עצבים ורקמת חיבור. הוא מצוי ממש בתחתית הגוו, מעל אזור חיץ הנקבים, ומבנהו מזכיר ערסל. בין שרירי רצפת האגן יש כאלה שתפקידם לכווץ ולשחרר את פתחי הגוף – פי הטבעת והשופכה. מי ששרירי רצפת האגן שלו אינם "בכושר", עלול לסבול מבריחת שתן, דליפת צואה, צניחת רחם, ועוד.

#2 – שרירי רצפת האגן הם שרירים, ממש כמו מערכות שרירים אחרות בגוף

כששרירי הבטן שלנו לא בכושר, אנחנו מתקשים, למשל, לקום משכיבה לישיבה ללא תמיכה. זה אותו דבר גם עם שרירי רצפת האגן – רק שהפעילות הנפגעת היא הפעילות הספציפית של השרירים האחראיים על שליטה בסוגרים, תמיכה בשרירי הגב ועמוד השדרה, שמירה על שלפוחית השתן, המעי והרחם במקומם, ועוד. כמו במערכות שרירים אחרות – גם כאן, אימון יביא לשרירים גמישים חזקים יותר.

#3 – איך מאמנים את שרירי רצפת האגן?

שרירי רצפת האגן הם שרירים רצוניים, שאנחנו שולטים בהפעלתם. למשל, אנחנו משתמשים בשרירי רצפת האגן כשאנחנו שולטים ביציאות שלנו (מתאפקים). שרירי רצפת האגן גם משמשים ל"הרמה" של אזור רצפת האגן על איבריו, ולכן, הכנסה ו"הרמה" של הבטן מערבת גם את שרירי רצפת האגן.

האימון המתאים ביותר לשרירי רצפת האגן הוא בדרך כלל אימון שמאפשר כיווץ ושחרור של השרירים באזור לסירוגין, כאשר אנחנו מכווצים ומרימים את שרירי רצפת האגן – ואז משחררים אותם. ניתן לחזור על אימון זה לאורך היום, מספר פעמים.

#4 – רק לא יותר מידי!

יש פעמים בהן אימון יתר או אימון ללא ליווי מקצועי, גורם להתכווצות יתר של שרירי רצפת האגן, ולעיתים התכווצות באזור אחד מלווה ברפיון השרירים באזור אחר ברצפת האגן. על כן – השתדלו לא להגזים עם האימונים, על מנת שלא "ייתפסו לכם השרירים"..

#5 – אימון איכותי לשרירי רצפת האגן, ב – EMS CLUB

הדרך הטובה והיעילה ביותר לאימון עבור קבוצת השרירים ברצפת האגן, היא באימון המלווה על ידי מאמן כושר אישי ב-EMS club – תקבלו ליווי מקצועי ותוכנית אימונים שתכניס אתכם לכושר. לאחר תקופה קצרה של אימונים – תראו תוצאות לא רק בשמירה על שרירי רצפת האגן, אלא גם ברמת הכושר הכללי שלכם. קבעו כבר עכשיו אימון היכרות:  2338*

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *