צעדים ראשונים לשינוי – מה הדרך הנכונה

EMS clubכושר, תזונה0 Comments

צעדים ראשונים - אימון ems

אם גם אתם עושים צעדים ראשונים בבניית תוכנית אימונים ותזונה, סביר להניח שנתקלתם בשתי גישות מאד שונות לעניין. הגרסה הראשונה, ברשותכם נקרא לה "גרסת השוואייה שוואייה" אומרת שבכל הנוגע להצבת מטרות ותוכניות, חייבים לקחת את התהליך צעד צעד. לאט לאט, יום אחרי יום. לא להציב מטרות ארוכות לחצי שנה הקרובה, אלא להחליט כל בוקר מחדש איך היום יראה בתוך המתכונת החדשה. הגרסה השנייה גורסת בדיוק ההפך – ליצור תוכנית ארוכת טווח ומחייבת, כזאת שתיתן לכם מוטיבציה, ולהציב מטרות לאורך כל הדרך (מטרות של ירידה במשקל, חיטוב והצרת היקפים או מדדים בבדיקות דם) כדי למדוד התקדמות ולהמשיך בנתיב.

ניתן ספוילר כבר בהתחלה – אין באמת דרך אחת שיותר נכונה מהשנייה. החלטה על הדרך בה תתאמנו מאד תלויה בכם, במבנה האופי שלך, מה ממריץ אתכם יותר, מה יכול להפריע לכם בתהליך ועוד. אבל אם במקרה לא החלטתם, הנה כמה תובנות שאולי יסייעו לכם.

הגדרת המטרה הגדולה

הדבר הראשון שיעזור לכם בבחירת הטקטיקה הנכונה היא להבין מה בעצם המטרה שלכם. אם אתן מתחתנות עוד חודשיים ורוצות להוריד במשקל כדי להיכנס לשמלת הכלה שמלכתחילה ביקשתן מהתופרת ליצור בשתי מידות קטנה יותר – מן הסתם תצטרכו תוכנית קצרת טווח ואינטנסיבית. את התוכנית תוכלו לבנות עם תזונאית ומאמן כושר והיא לרוב תהיה מבוססת על אימונים מחטבים ומורידים נפח (בניגוד לאימונים מחזקים שמעלים מסת שריר) ותזונה שהיא דלת קלוריות ושומן לירידה מהירה ללא צבירת נוזלים. מנגד, אם הרופא הכריז בבדיקת דם האחרונה שלכם שהכולסטרול בשמיים ולחץ הדם מסוכן – ברור כי יש צורך בתוכנית ארוכת טווח שמטרתה לשנות את החיים, לשבור הרגלים רעים ולפעול בצורה חיובית להחלמה. תוכנית כזו תהיה מבוססת על אימוני קרדיו מחזקים ותזונה שלא שמה דגש על קלוריות אלא על ערך תזונתי, על שילוב מוצלח של אבות המזון ועל הימנעות ממאכלים בעלי כולסטרול רב.

התאמת התוכנית אליכם

הגוף שלנו מאד שונה וכל אחד מאתנו יכול לעמוד בעומס שונה ובהרגלים אחרים. יש אנשים שיכולים לעשות דיאטת כסאח של 1000 קלוריות ביום ולהיות רק קצת עצבניים מהרעב, ויש אנשים שדיאטה כזו ממש תחליש אותם ותגרום להם לא לתפקד. בדיוק מאותה סיבה יש אנשים שיכולים לשרוד 5 אימונים בשבוע ויש כאלה שיכולים להקדיש רק אימון אחד של 20 דקות פעם בשבוע, כמו אימון EMS. וההתאמה איננה רק פיזית, גם ההיבט הנפשי משחק תפקיד מאד משמעותי. תוכניות ארוכות טווח בנויות לאנשים בעלי סבלנות וכושר התמדה, אנשים המחויבים לתהליך ומעוניינים בשינוי הארוך. תוכניות המתמקדות ביום אחר יום יותר מתאימות לאנשים שרוצים לבדוק את המים, לנסות ולהתנסות, לחפש תפריטים שונים ואימונים שונים עד שימצאו את זה שהכי מתאים עבורם.

בין אם בחרתם להישקל מדי יום, או רק פעם בחודשיים, לחיות בדיאטה מהירה וקפדנית או ליצור תזונה חדשה לחלוטין שתלווה אתכם לכל החיים, חשוב שתזכרו תמיד את הסיבה העומדת מאחורי התהליך, תשמרו על מוטיבציה ותקיפו את עצמכם בסביבה תומכת ומסייעת. בנוסף, אל תשכחו להתאמן בקביעות כדי לשמור על בריאות ואנרגיה, בין אם מדובר בביקור קבוע בחדר הכושר או באימון אינטנסיבי וחוסך זמני במכון EMS. בהצלחה!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *