נפש בריאה בגוף בריא – למה השמחה כל כך חשובה לגוף שלנו?

EMS clubבריאות0 Comments

נפש בריאה בגוף בריא אימון ems

אנחנו נמצאים היום בחודש שכל כולו שמחה. הרי אין מי שגר בישראל ולא מכיר את המשפט "מי שנכנס אדר – מרבין בשמחה". בתור ילדים, היינו רצים בצורת רכבת, אוחזים זה בזה, שרים את השיר בקולי קולות ומרגישים את השמחה נכנסת לנו לגוף. בכלל, בתור ילדים ידענו באמת איך לשמוח. היינו קופצים, משתוללים, רוקדים ומשחקים, והשמחה הייתה מגיעה אלינו, בלי מאמץ, בלי לחשוב עליה. היא פשוט הייתה שם. אז ידענו והרגשנו היטב את המשפט – נפש בריאה בגוף בריא.  כשאנחנו מתבגרים, והכאבים מתחילים, המחלות מציקות והגוף מרגיש עייף, אנחנו נוטים לומר "זה תהליך טבעי של התבגרות", אבל אולי זה לא העניין? אולי הגוף מתעייף כי אנחנו כבר לא שמחים כמו פעם? אולי אם היינו ממשיכים לרקוד, לקפוץ ולשחק כמו ילדים, לא היינו מרגישים את ההתבגרות (שלא נאמר זיקנה) פושה באיברנו?…

אנחנו הרופאים של עצמנו

למעשה – אין כבר ממש שאלה של "אולי". הוכח מחקרית כי הקשר בין הגוף לנפש הוא קשר אמיתי ומשמעותי, וכאשר אנו שמחים יותר – אנו בריאים יותר, חד משמעית. השמחה מרוממת את הנפש, מחדירה בנו אנרגיות חדשות לעשייה ולפעילות, מעוררת הורמונים חשובים במוח ואפילו הופכת אותנו ליותר חכמים. במדעי הנוירו-פסיכולוגיה כבר הוכיחו מזמן את ממשותו של אפקט הפלצבו, בו אנו מסוגלים לרפא את עצמנו ממחלות אך ורק בכוח האמונה, בידיעה כי לגוף שלנו יש את יכולות הריפוי, וחלק חשוב מכך זה מצב הרוח הטוב, השמירה על גישה חיובית ובאמצעותה, חיזוק המערכת החיסונית. אפילו ברמה היומיומית, מחקרים הוכיחו כי לאנשים מאושרים יש משמעותית פחות סיכון ללקות בצינון או שפעת, גם כאשר חיידקי צינון הותזו ישירות לתוך אפם!

החיוך והצחוק מעלימים כאבים

גם החיוך משמעותי מאד עבורנו, ותאמינו או לא, אפילו אם הוא מזויף! החיוך מייצר תאים לבנים המעצימים את מערכת החיסון ומחזקים אותנו מפני מחלות. בנוסף, כאשר אנו מחייכים, מפעילים את שרירי הפנים הרלוונטיים לחיוך, המוח שלנו משחרר באופן אוטומטי אנדורפינים המעלים את מצב הרוח ואפילו מפחיתים כאבים. כך לדוגמה הוכח, כי במקרה של כאב ראש טורדני, חיוך ממושך יכול להפחית ואף להעלים את הכאב. ולא רק החיוך חשוב, אלא גם הצחוק. כאשר אנו צוחקים, אנו מפעילים מערכות רבות בגוף (הלב, זרימת הדם, השרירים, ההורמונים, מערכת הנשימה, מערכת העצבים ועוד). באמצעות הצחוק נוכל להפחית עצב ודכאון, לשחרר חרדות, להמריץ את זרימת הדם ולהפריש חלבון ייחודי האחראי על הגנה מפני מחלות. ותתפלאו לשמוע, הצחוק גם מרזה. אם תצחקו מכל הלב במשך שעה, תשרפו 500 קלוריות. יותר מהליכה של 7 קילומטרים ברגל!

בשביל הבריאות – שימו גלגל"צ!

לא רק השמחה עצמה מבריאה אותנו, גם פעילויות שאנחנו אוהבים ומשמחים אותנו, כמו מוזיקה. תאמינו או לא, אבל המוזיקה ממש חשובה לבריאות הלב שלנו, ולמעשה היא משמעותית עבורו כמעט כמו פעילות אירובית. מחקרים הוכיחו כי מוזיקה שמחה מרחיבה את כלי הדם, משפרת את הזרימה ומחזקת את הלב שלנו. לפי המחקרים מוזיקת קאנטרי נבחרה כמוזיקה השמחה ביותר, אך רוק כבד גרם להשפעה ההפוכה ויצר לעיתים חרדה או אי נעימות אצל המאזינים.

אז זה לא שאנחנו אומרים שכדאי לנטוש את כל הפעילות הגופנית ואורח החיים הבריא ורק לשבת בבית ולצחוק כל היום. אין ספק שזה אינו מתכון לחיים בריאים. אבל מה שכן ניתן לעשות הוא לבחור את הפעילויות שמשמחות ועושות לנו טוב על הלב. למשל, אם אימון של שעה בחדר הכושר, ארבע פעמים בשבוע, מעייף אותנו וכבד עלינו, ניתן לבחור באימון EMS  שמציע את אותן תוצאות המתקבלות בארבע שעות שבועיות, רק ב-20 דקות אחת לשבוע, באימון עצים וחדשני! תודו שאפילו רק המחשבה על זה מעלה לכם חיוך על הפנים, לא?

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *