איך ניתן להשיג חילוף חומרים מהיר יותר?

EMS clubבריאות, כושר, תזונה0 Comments

חיטוב הבטן

חילוף חומרים מהיר ותקין הוא חלום להרבה אנשים שמתמודדים עם משקל עודף, בשל הנאה גדולה מאוכל. הרי זה ברור, חילוף חומרים מהיר הוא זה שגורם לנו לנטור טינה לכל האנשים סביבנו שמצהירים שהם יכולים לאכול הכל ולא לעלות גרם. בפועל, זה לא ממש מדויק, אבל זה גם לא מאד רחוק מהאמת. הרי, כפי שאנו יודעים, תהליך העליה או הירידה במשקל הוא די פשוט ואפילו מתמטי – אם נצרוך יותר קלוריות ממה שנשרוף – נעלה במשקל, אם נצרוך פחות קלוריות ממה שנשרוף, נרד במשקל. לרוב האנשים משמעות הדבר הזה היא להגביל את צריכת הקלוריות, או להעלות את קצב שריפת הקלוריות על ידי אימון, אבל לאותם אנשים בעלי חילוף חומרים מהיר, זה בדרך כלל אומר שקצב שריפת הקלוריות פשוט מתגבר מעצמו, לכן הם יכולים להרשות לעצמם לזלול כאוות נפשם והם עדיין ישרפו לא מעט קלוריות. אז איך באמת עובד העניין הזה של חילוף חומרים, ואיך ניתן להשיג חילוף חומרים מהיר גם בעצמנו?

תהליך חילוף החומרים

אז הסברנו על חילוף החומרים בצורה די פשטנית בפתיח, אבל בואו נכנס לעובי הקורה ונבין בדיוק איך עובדת מערכת העיכול שלנו. אם כך, תהליך חילוף החומרים הוא תהליך בו אנו צורכים חומרים שונים דרך המאכלים או השתייה שלנו, אנו מעבדים אותם בגוף, מפיקים מהם את האנרגיה (שגם נקראת: קלוריות) ופולטים את הפסולת החוצה. בלי תהליך זה, אנו כבני אדם לא נוכל להתקיים. במהלך תהליך חילוף החומרים, הגוף שלנו לוקח את החומרים שהכנסנו לגוף והופך אותם למשהו קצת אחר. את החלבונים שצרכנו הוא הופך לחומצות אמינו, את השומנים הופך לחומצות שומניות, את הפחמימות הוא הופך לחד-סוכרים וכו'. לאחר המהפך, הגוף משתמש בחומרים החדשים שיצרנו בכדי לבנות מחדש תאים בגוף. לאחר הבנייה, הגוף מסתכל על כל מה שלא שימש אותו כמו אמוניה או פחמן דו חמצני, ופולט אותם מהגוף בשלל דרכים, אפילו דרך תהליך הנשימה. אדם אשר בורך בחילוף חומרים גבוה, הוא זה שהקצב בו השומן מתפרק בגוף שלו הוא מהיר מאד, יותר בנייה מתרחשת ויותר אנרגיה מתבזבזת.

מזונות שעוזרים לחילוף החומרים

אחת הדרכים להאיץ את חילוף החומרים בגוף היא לצרוך מזונות מסויימים שיכולים לסייע בתהליך. בין המזונות הללו:

  • מוצרי חלב – צריכה יומית של סידן מסייעת לשריפת שומן
  • פירות הדר ופירות אדומים – עוזרים לגוף לעכל, ובמיוחד להגדיל את פוטנציאל השריפה במהלך אימון
  • תה ירוק – התה משחרר חומצות שומן שמאוחסנות בגוף ועוזר להן להפוך לאנרגיה
  • דגים כמו טונה או מקרל – האומגה 3 בדגים משפיעה באופן ישיר על חילוף החומרים
  • פלפלים חריפים – חומר כימי מסוים הנמצא בפלפלים יכול לזרז את חילוף החומרים בעד 25%!

דרכים אחרות לזירוז

מלבד המזונות שאנו צורכים, נוכל לזרז את חילוף החומרים בעזרת כל מיני טריקים נוספים – מסאז' שמגביר את זרם הדם, אמבטית אדים, שינה של לפחות 8 שעות מדי לילה, שהייה באור השמש ובאוויר הפתוח, מקלחת שמתחילה במים חמים ומסתיימת בקרים, שתיית מים מרובה, צריכה של חומצה פולית ועוד. אין צורך להשתמש בכל הטריקים והטיפים בבת אחת, אלא לנסות כל פעם טיפ אחר, לבחון איך הגוף מרגיש, האם יש שינוי במשקל ובתחושה, ולעבור הלאה לטיפ הבא.

ומה עם פעילות גופנית?

אין ספק שמלבד התזונה, הפעילות הגופנית היא החלק החשוב ביותר בהשגת חילוף חומרים מהיר יותר. פעילות אנאירובית כמו הרמת משקולות משפיעה מעט אבל לאורך זמן על חילוף החומרים, בעוד שפעילות אירובית אינטנסיבית משפיעה הרבה אבל לטווח קצר, לכן מומלץ לשלב את שני סוגי הפעילות, גם כדי לחזק את הגוף וגם כדי להבטיח כי חילוף החומרים באמת ישתנה לטובה ולאורך זמן. אם רק המחשבה על שילוב שני סוגים של פעילות גופנית קשה לכם, תוכלו לבחור באימון EMS שמצריך מכם רק 20 דקות בשבוע בלבד, אבל יספק לכם פעילות אינטנסיבית וימריץ לכם את חילוף החומרים, כבר מהאימון הראשון!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *