שומרים על השרירים שלנו – ארגונומיה במשרד ובעבודה

EMS clubבריאות0 Comments

ארגונומיה במשרד ובעבודה

בואו נודה על האמת, אנחנו מעבירים שעות רבות ביום שלנו בישיבה. בין אם זה במשרד, מול המחשב, בין אם זה ברכב, בנהיגה בפקקים, ובין אם זה על הספה, אחרי יום ארוך של עבודה. זה לא שהישיבה כשלעצמה מזיקה חלילה, אבל מה שכן יכול להזיק זו הדרך בה אנו יושבים והחפצים איתם אנו עובדים. למערכת היחסים המורכבת הזו קוראים ארגונומיה, היחס בין האדם לחפצים בסביבתו, ואנו תמיד מחפשים דרכים חדשות להפוך את כל מה שסביבנו ליותר ארגונומי, על מנת להקל על הגוף שלנו ולהתאים לצרכים שלנו. ארגונומיה במשרד ובעבודה הופכת חשובה פי כמה, משום שאנו מעבירים שעות רבות בישיבה ובעבודה עם חפצים, שבהרבה מן המקרים, כלל לא מתאימים עבורנו. אם תהיתם למה אתם חוזרים בסוף היום הביתה עם כאבים במפרקי הידיים, בגב ובצוואר – התשובה היא כי כנראה שכל מה שסביבכם לא מספיק ארגונומי. אז מה ניתן לעשות בכדי לשפר ארגונומיה במשרד ובעבודה ולהפחית כאבים?

ארגונומיה מול המחשב

במהלך שעות רבות של עבודה מול המחשב, אנו מציבים עומס רב על גופנו – על הצוואר, על הגב, על חגורת הכתפיים ועל הידיים. אחת הפציעות הנפוצות ביותר כיום, הינה דלקת המתרחשת בשורש כף היד, בשל השימוש הנרחב בעכבר ובמקלדת. על מנת למנוע את התהליך הדלקתי שמתרחש יש להמנע מלחזור על אותה פעולה שוב ושוב, שכן היא יוצרת קרעים קטנים ברקמות. אז איך יוצרים גיוון? למשל, לומדים לעבוד עם עכבר המחשב בשתי הידיים, ימין ושמאל, ולהחליף מדי יום את היד הדומיננטית לאותו יום. מלבד העכבר ניתן להתחיל לעבוד עם המכשיר הסלולרי ביד שאינה היד הדומיננטית, ולהחליף בין האצבעות (למשל אם אתם נוהגים להקליד בעיקר עם האצבע המורה, הקפידו להחליף בינה לבין האמה או הקמיצה). מלבד כפות הידיים, על מנת לשמור על עמוד השדרה שלכם מול המחשב, מומלץ להניח את מסך המחשב בדיוק מולכם, להניח את אמות הידיים על השולחן, לא להתכופף אל חפצים כמו מחשב נייד שמוצב נמוך, וכמובן לשבת על כיסא נוח שמותאם עבורכם.

בחירת ריהוט ארגונומי

כפי שאמרנו, הכיסא והשולחן חשובים מאד להבטחת סביבת עבודה ארגונומית ונוחה. כאשר אתם בוחרים שולחן למשרד, בחרו שולחן ללא שום הפרעה לרגליים תחתיו, על מנת שתוכלו לנוע בחופשיות במהלך היום. בחרו שולחן שאינו עבה מדי, ומאפשר לידיות הכיסא להכנס תחתיו בנוחות. בחרו כיסא שמותאם לגובה שלכם, ומותאם גם לגובה השולחן (או לחילופין, שולחן שמותאם לגובה הכיסא) כי השילוב בין השניים חשוב מאין כמוהו. בנוסף, שימו דגש על פתרונות האחסון שסביבכם, ודאו כי הם נגישים ונוחים וכי אתם לא מוצאים את עצמכם מתכופפים בצורה לא נוחה למגירת הניירות כל שעה, והקפידו כי הגישה אל כל הציוד בחלל נשארת נוחה לכל אורך העבודה.

אל תשכחו לשמור גם על עצמכם

הרי כבר אמרנו כי ארגונומיה מורכבת מהתאמה שלכם אל החפצים בסביבה, ואם כבר התאמנו את החפצים, הדבר האחרון שנותר הוא להתאים את עצמנו! ישנם תרגילים רבים שתוכלו לבצע במהלך היום כדי למתוח את הגוף, להמנע מכאבי גב ולהתחזק מעט. כמו כן, אנשים המקפידים על פעילות גופנית רציפה, סובלים פחות מכאבים ובעיות לאחר ישיבה ממושכת. נסו אימון EMS שיכול לטפל בשתי בעיות במכה – גם לחזק אתכם, את השרירים ואת העצמות, וגם להקל על כאבים קיימים של מפרקים ושרירים!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *