כיצד אימון ב – EMS CLUB משפיע על הפרשת הסרוטונין?

Klil Everestבריאות0 Comments

אימון כושר מעלה את הסרוטונין

שגרה של אימון גופני היא מומלצת עבור כל אדם – בכל גיל, בכל רמה של כושר ועם כל מגבלה (בהתאמה אישית, כמובן!). היתרונות של שמירה על שגרת פעילות גופנית הם רבים, ביניהם חילוף חומרים יעיל (ומהיר) יותר, פעילות מיטבית של מערכת החיסון, שיפור בתפקוד מערכת העיכול, הלב וכלי הדם, ועוד. עוד נתון שחשוב להתייחס אליו, הוא הקשר בין פעילות גופנית והפחתה של דיכאון. מעל 30 מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, מצאו קשר ישיר בין פעילות גופנית לירידה ברמות הדיכאון.

סרוטונין – הוא "הורמון מצב הרוח", והוא מקושר לויסות מצב הרוח, לתחושת הערנות ולהפחתה בתחושות העצב. הסרוטונין משתחרר מהמוח בשעת אימון גופני – וגורם לתחושת אופוריה קלה, כמו גם לאותה התמכרות לפעילות גופנית.

על פעילות גופנית והפרשת סרוטונין

סרוטונין הוא מעביר עצבי, אשר תפקידו להעביר אותות חשמליים שהופכים למידע, בין אזורים שונים במוח. המסרים שהסרוטונין משתתף בהעברתם קשורים בתיאבון, בתשוקה המינית, בעייפות ובשינה, בוויסות הטמפרטורה בגוף, ובהתנהגות חברתית. כמו כן, יש מחקרים אשר מראים קשר בין שחרור של סרוטונין לתפקוד מערכת הלב וכלי הדם, כמו גם לתפקוד המערכת האנדוקרינית (מערכת בלוטות המייצרות הורמונים בגוף). נוכחות של סרוטונין משפיעה על מצב רוח טוב, ולמעשה, מרבית התרופות נוגדות הדיכאון פועלות באמצעות מנגנון שמעכב ספיגה מחדש של סרוטונין שכבר השתחרר, לשמירה על רמות גבוהות יותר בגוף.

יש לא מעט דרכים טבעיות להעלאת רמת הסרוטונין בגוף. ביניהן חשיפה מבוקרת לשמש, העלאת צריכה של ויטמינים מקומפלקס B ואפילו בחירה לחשוב באופן חיובי, אך הדרך המקובלת והיעילה ביותר היא ללא ספק אימוני כושר אשר משפיעים על מצב הרוח במגוון דרכים ומעלים את רמת הסרוטונין במהלך האימון ולאחריו.

כל סוג של אימון כושר משפיע על הפרשת מספר הורמונים במוח, ביניהם הסרוטונין, כנראה בשל הפעילות שלו בתחום הגברת הערנות ושיכוך הכאבים.

רוצים יותר שמחה בחיים? קבעו אימון היכרות ב – EMS Club

אימון גופני תורם לעליית הסרוטונין , עם זאת , לא כולם ניחנו במוטיבציה ובזמן פנוי להתאמן באופן קבוע. הפתרון הוא אימון ב- EMS Club ,אימון כושר , 20 ד' , פעם בשבוע בליווי מאמן כושר אישי, אשר יסייע לשחרור הסרוטונין במוח. כידוע הסרוטונין משפיע על הפחתת הדיכאון, הפחתת העייפות ושיכוך הכאב. שגרה קבועה של אימון ב-EMS club מסייעת לשינה טובה יותר, מאפשרת הפחתת משקל ושיפור תהליך חילוף החומרים ועוד.

מסגרת אימונים אישית מאפשרת לכם קביעת מטרות שיתאימו לכם, תוך התחשבות במגבלות הגופניות וברמת הכושר שלכם. בואו לאימון היכרות באחד מהסניפים של EMS Club, ותוכלו לחוש בעצמכם, כיצד האימון מקדם רמות גבוהות של אושר ושמחה!

צרו קשר לקביעת אימון כבר עכשיו: 2338* 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *