אכילה לפני שינה – זה לא באמת יהרוס לכם את הדיאטה!

EMS clubבריאות, תזונה0 Comments

אכילה לפני שינה

ישנם כל מיני מיתוסים בעולם הדיאטות שקשה לנו להפטר מהם, גם אחרי שהבנו לחלוטין שהם לא נכונים, כמו למשל – אסור לאכול שומן. למעשה, כבר מזמן הבנו ששומן הוא חלק חשוב בארוחה בריאה ומאוזנת כל עוד הוא מלווה בחלבונים ופחמימות בכמויות המתאימות. ועדיין, אנשים נוהרים למדפי המוצרים בסופר שמכריזים על 0% שומן מבלי לעכל (תרתי משמע) שזה ממש לא יעזור להם, ואפילו להפך. מיתוס נוסף כזה הוא המיתוס על אכילה לפני שינה. כמעט כל אדם שעשה דיאטה מתישהו בחייו יצהיר כי הוא מפסיק לאכול כבר בשעה 18:00, ולא אוכל כלום עד הבוקר. במשך שנים אמרו לנו שלאכול בלילה זה לא בריא, מערכת העיכול עייפה וכל מה שאנחנו אוכלים הופך ישר לשומן ולא מתעכל כמו שצריך. למעשה, אין בכך כל אמת! אז מה באמת הסיפור עם אכילה לפני שינה?

למה חשוב לאכול הרבה?

מי שקצת מעורה בעולם הדיאטות או עבד עם דיאטנית בעבר כבר יודע היטב – לאכול מעט זה לא טוב! נכון, מינון וכמויות זה חלק חשוב מדיאטה, אבל לכל אלו שחושבים שלאכול ארוחה אחת ביום בלבד יהפוך את הגזרה שלהם לזו של בר רפאלי, מצפה הפתעה משמעותית. ההפך הוא בדיוק הנכון. דיאטניות כיום ממליצות על 5-6 ארוחות קטנות במהלך היום, כולל חטיפים באמצע, על מנת להשאיר את מערכת העיכול עובדת ופעילה לאורך כל היום.  אבל מה עם הלילה? גם בלילה מערכת העיכול שלנו פעילה, אנחנו מבזבזים אנרגיה ודבר לא נכנס בחזרה!

איך פועלת מערכת העיכול במהלך השינה?

הגוף שלנו פועל בצורה חכמה, הוא מוציא אנרגיה בדמות פעילות ומכניס אנרגיה בדמות קלוריות שאנו אוכלים. בלילה אנו שורפים קלוריה אחת לדקה, רק מעצם פעולת הנשימה (אם אתם מאלה שבועטים ומסתובבים בלילה, אתם כנראה שורפים קצת יותר), כלומר, בלילה סטנדרטי של 8 שעות שינה, אנו שורפים בערך 500 קלוריות. אם נכנסנו למיטה כשלא אכלנו כלום אחרי ארוחת הערב, אנחנו כבר נמצאים במצב של מחסור, שהולך ומחמיר במהלך השינה. במצב המחסור הזה, כאשר הגוף מוציא אנרגיה החוצה אבל לא נכנסת לו אנרגיה קלורית חדשה אותה הוא יכול לפרק, הוא מתחיל לפרק את השרירים שלנו, ואז אנו מאבדים מסת שריר והופכים חלשים יותר, דבר גרוע ביומיום ועוד יותר גרוע אם אנחנו מתאמנים בחדר הכושר, כי החוזק שלנו הולך ונפגם! זה גם מה שגורם לנו לחשוב שאנחנו מרזים כשאנחנו לא אוכלים בלילה, כי הנה החלטנו להפסיק לאכול ב-18:00 כל יום וזה עובד לנו, אבל זה לא באמת עובד. אנחנו לא מאבדים רק שומן, אלא מאבדים גם מסת שריר חשובה, ואשלית החיטוב תתפוצץ לנו בפרצוף במוקדם או במאוחר.

אז מותר לחגוג בזלילה לפני השינה?

כל מה שנכתב כאן לא אמור לעודד אתכם לחסל מגש פיצה לפני השינה ולסמוך על הגוף שיפרק אותו עד שתקומו. גם לגוף שלנו יש מגבלות, ועל מנת שהוא יעשה את עבודתו בהתאם הוא צריך מאכלים עם אנרגיה טובה ובריאה, כאלה שלא יפריעו לשינה (שכן חשוב לזכור שגם שינה איכותית ורציפה חשובה מאד לתהליך ירידה במשקל), לכן מומלץ להמנע ממאכלים ככבדים ומטוגנים, קפאין, מנות שומניות כמו פסטות עם שמנת וגבינה או עוגות קרם שומניות. מה שכן כדאי לאכול זה משהו עם דגנים מלאים שיתן הרבה אנרגיה לגוף, ביחד עם חלבון שאינו שומני, למשל קערת דגנים עם חלב, מנת מוזלי עם פרי, פרוסת לחם מחיטה מלאה עם ביצת עין וכדומה. בנוסף, חשוב לזכור ללעוס את האוכל היטב, באופן כללי, אך במיוחד לפני השינה, כדי לסייע לתהליך העיכול.

ואיך נכנסת הפעילות הגופנית לעניין?

כפי שאתם בטח יודעים, אין דיאטה שהולכת בלי פעילות גופנית. תזונה טובה לבדה לא תסייע לכם להשיג את הגוף החטוב ואת ההורדה במשקל עליה חלמתם, לכן חשוב מאד לשלב פעילות גופנית באופן קבוע. לא מומלץ לבצע פעילות גופנית ממש לפני השינה, משום שיש בה אפקט מעורר, לכן כדאי להתאמן במרווח של לפחות 4 שעות לפני השינה. כדי להגיע לתוצאות איכותיות תוכלו לבחור באימון כושר אישי – EMS, אימון מהפכני חדש שמחליף 4 שעות שבועיות בחדר הכושר באימון אחד בן 20 דקות בלבד!

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *