כמה מים צריך לשתות ביום? המדריך המלא לקיץ

EMS clubבריאות0 Comments

כמה מים צריך לשתות ביום?

מצד אחד, כולנו יודעים שצריך לשתות הרבה מים ביום, גם בחורף, ובמיוחד בקיץ. יתרונות שתיית המים הם רבים, והם אלה שעוזרים לגוף לתפקד כמו שצריך, וגם מסייעים לתפקודה התקין של מערכת העיכול. מצד שני, אנחנו גם יודעים היום על מקרים של הרעלת מים הנגרמת משתייה מוגזמת של מים, שיכולה, במקרים קיצוניים, אפילו להיות קטלנית. אז באמת כמה מים צריך לשתות ביום? אלו פרמטרים משפיעים על התשובה (עונה, גיל, מגדר ועוד), ומה המים יכולים לעשות בעבור הגוף שלכם?

שתייה לפי עונה

אין ספק שבקיץ צריך לשתות יותר מאשר בחורף, אבל לא באופן משמעותי. בקיץ אנו נמצאים בסביבה חמה יותר, מזיעים יותר, מאבדים יותר נוזלים דרך הזיעה ולכן זקוקים לכמות גדולה יותר של נוזלים שתכנס אלינו לגוף. יחד עם זאת, בחורף אנשים רבים נוטים לשתות חצי, ואף פחות, ממה שהם שתו בקיץ, ואת הסימנים לכך אנו רואים במהירות – אנו הופכים עייפים יותר, חלשים יותר, ועור הפנים שלנו מגיב במהירות ביובש. מסיבה זו מומלץ להקפיד על כמות קבועה של מים אותה תשתו לאורך השנה, ולהוסיף אליה שתיים או שלוש כוסות במהלך התקופות החמות ביותר.

אז כמה מים צריך לשתות ביום באמת?

כדי לחשב את כמות המים שיש עליכם לשתות תוכלו להשתמש בנוסחה המכתיבה 2.5 ליטר לנשים ליום, ו-3.5 ליטר לגברים ליום, כאשר 80% מהכמות צריכה להגיע משתיית נוזלים, ו-20% מהכמות צריכה להגיע ממזון. אם אתם רוצים תשובה קצת יותר מדויקת, תוכלו להשתמש במחשבון המים הזה שמכניס בתוכו גם את תנאי הסביבה שלכם. לדוגמא, אדם ממוצע השוקל 60 ק"ג, הנמצא בסביבה חמה וביצע פעילות גופנית בעוצמה בינונית למשך שעה צריך לשתות 2.6 ליטר, כלומר 13 כוסות מים (כוס שווה 200 מ"ל). זכרו, הכוס החד פעמית שכולנו מכירים מכילה רק 150 מ"ל, כך שאותו אדם ממוצע צריך לשתות לפחות 17 כוסות חד פעמיות במהלך יום ממוצע. נשים הרות צריכות לשתות כוס אחת נוספת ביום מהממוצע, ונשים מניקות צריכות לשתות 3-4 כוסות נוספות ביום.

השפעות המים על הגוף שלכם

אנו מסוגלים לחיות עם הרבה חוסרים בחיינו, חוסרים במינרלים, ויטמינים ואפילו מזון במשך שבועות, אך עם המחסור בנוזלים נוכל להתמודד ימים ספורים לכל היותר לפני שהאפקט על הגוף שלנו יהיה קטלני. המחסור בנוזלים מביא עמו כאבי ראש, עייפות, סחרחורות, חולשה, תפקוד לא תקין של מערכת העיכול (בחילות, הקאות, עצירות), פגיעה ביכולות החשיבה ופגיעות במערכת העצבים. כאשר אנו שותים את הכמות המספקת אנו מנקים רעלים מן הגוף, שומרים על המערכות שלנו תקינות, מקררים את גופנו ושומרים אותו בטמפרטורה תקינה, מפרישים פסולת דרך הכליות ואפילו גורמים לעור הפנים שלנו להיות חלק ובריא יותר. בנוסף, אם אנחנו מעוניינים לרדת במשקל, שתיית מים היא חיונית לתהליך ואנו לא נצליח בו בלעדיה, משום שהגוף מפריש כמות רבה יותר מים, כתוצאה מפירוק מואץ של השרירים.

כמה מים זה יותר מדי מים?

אז כן, למרות כל מה שאמרו לנו כל החיים – אפשר גם לשתות יותר מדי מים, ואפילו די בקלות. הרעלת נוזלים נגרמת כאשר אנו עולים לכמויות של 18 כוסות ביום ומעלה, ואנו מדללים את מרכיבי הדם ביניהם נתרן ואשלגן. החוסר בנתרן ובאשלגן משפיע על כל הגוף באופן די מיידי ופוגם במוח ובלב. הרעלת נוזלים נראית די דומה להתייבשות והיא כוללת עייפות, בלבול, חוסר יציבות, ועוויתות בגוף. הרעלת נוזלים לא מטופלת יכולה, לצערנו הרב, להסתיים במוות, לכן עלינו להקפיד למנן את עצמנו ולשתות בדיוק את הכמות המומלצת עבורנו, לפי הנתונים שלנו.

מה הקשר של מים ופעילות גופנית?

כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית, אנו מפרישים הרבה יותר נוזל מגופנו, ועלינו להחזיר אותו בחזרה בכדי למנוע נזק. אם כך, מומלץ לשתות 3-4 כוסות בערך שעתיים או שלוש לפני שמתכוונים לבצע פעילות גופנית, ועוד כוס אחת כרבע שעה לפני הפעילות. בזמן הפעילות שותים במתינות, כמה לגימות כל רבע שעה, ואחרי הפעילות ממשיכים עם שתייה נוספת (בהתאם לעוצמת הפעילות – 500 מ"ל על כל חצי קילו שאיבדתם). אפילו אם אתם מבצעים אימון EMS שאורכו רק 20 דקות (אך עוצמתו משתווה לארבע שעות שלמות בחדר הכושר) – עליכם להקפיד ולשתות כפי שנכתב כאן, בצמוד להוראות המדריך או המאמן.

רוצה לדעת איך אימון EMS יכול לעזור גם לך? לחץ כאן לתיאום אימון היכרות

אהבתם? יאללה שתפו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *